Kinderpostzegelactie 2024
Dingdong!
Belt er iemand aan tussen 25 september en 2 oktober? Grote kans dat er geen bezorger voor je deur staat, maar iemand die meedoet aan de kinderpostzegelactie.
Unieke kinderpostzegels
Bij een bijzonder jubileum horen bijzondere kinderpostzegels. Zo bijzonder zelfs, dat het nog nooit is gedaan. Scoren dus, die postzegelprimeur!
Geef kinderen superkracht
Met de opbrengst van de actie geeft Kinderpostzegels superkracht aan kinderen die dat goed kunnen gebruiken. Dat doen ze al 100 jaar!
Ontdek de superkrachtpostzegel
Postzegelprimeur
Bij de kinderpostzegels hoort dit jaar een echte postzegelprimeur. Op ieder vel vind je 4 postzegels en 1 extra grote superkrachtpostzegel met een unieke QR-code om een videoboodschap op te nemen. Dat is nog nooit eerder gedaan!
Breng je post tot leven
Scan de QR-code en neem je video op om je post tot leven te brengen. Wil je ‘m extra opleuken? Kies dan één van de face-filters. Nu alleen nog de superkrachtpostzegel opplakken en je post kan in de brievenbus.
Wie verras jij?
Je ontvanger scant de superkrachtpostzegel met een telefooncamera en ziet meteen je video. Dat is nog eens een verrassing!
Trotse partners: PostNL en Kinderpostzegels
Sinds 1924 geven we speciale kinderpostzegels uit. Ken je ze? Postzegels met LEGO-poppetjes, Donald Duck of bijvoorbeeld Nijntje.
Ook bezorgen we dankzij het PostNL Bijzondere Momenten Fonds de actiepakketten kosteloos bij alle basisscholen. Op die manier hebben de leerlingen alles wat ze nodig hebben om mee te doen aan de actieweek!
Heb je een vraag?
Bekijk de veelgestelde vragen over PostNL en Kinderpostzegels.
Een superkrachtpostzegel heeft een unieke QR-code. Scan die code met je mobiele telefoon, neem een persoonlijke videoboodschap op en doe je kaart met de superkrachtpostzegel op de bus. De ontvanger kan de QR-code dan scannen om je video te bekijken!
Bekijk alle veelgestelde vragen en de algemene voorwaarden.
- Scan de QR-code van de superkrachtpostzegel met je mobiele telefoon.
- Kies 'afzender'.
- Maak een videoboodschap en klik op ‘verder’.
- Geef toegang tot de microfoon en camera van je telefoon.
- Kies een ‘superfilter’.
- Klik op ‘begin met opnemen’ en daarna op ‘opname afronden’.
- Wil je de boodschap opnieuw opnemen? Klik dan op ‘opnieuw’.
- Tevreden? Klik op ‘deze wil ik versturen’.
- Scan nogmaals de QR-code van de postzegel of voer met de hand de unieke code in.
- Je video is nu gekoppeld aan de superkrachtpostzegel gekoppeld. Je kunt hem niet meer veranderen.
- Plak de postzegel op je brief of kaart en doe ‘m in de brievenbus!
- Scan de QR-code van de superkrachtpostzegel met je mobiele telefoon.
- Kies 'ontvanger'.
- Klik op ‘bekijk de videoboodschap’ en de boodschap wordt afgespeeld.
Lukt het scannen niet? Onder de QR-code staat een code die je met de hand kunt intypen om verder te gaan. Let op: de code is hoofdlettergevoelig.
Wil je zelf ook superkrachtpostzegels bestellen? Ga naar de webshop.
In 1924 ging het niet goed met veel kinderen in Nederland. Zo groeiden veel kinderen op in arme gezinnen. De regering vond dat er iets moest gebeuren. Het resultaat? De eerste 'kinderpostzegel' werd uitgebracht. Een postzegel met een toeslag om geld in te zamelen. Voor projecten om kinderen een steuntje in de rug te geven. En dat is helaas nog steeds hard nodig.
PostNL geeft al sinds 1924 kinderpostzegels uit om geld in te zamelen voor projecten om kwetsbare kinderen een steuntje in de rug te geven. Dit gebeurt door een bijslag per postzegel. De opbrengst van alle bijslagen gaat naar de projecten van de onafhankelijke Stichting Kinderpostzegels Nederland. De stichting zet zich in om kinderen in Nederland en andere landen een kans op een beter leven te geven. PostNL is partner van de Stichting Kinderpostzegels Nederland. De stichting is in 1989 opgericht uit een fusie tussen de Stichting voor het Kind en het NCK. Deze organisatie verzorgt zowel de inzameling als de verdeling van het geld.
Het PostNL Bijzondere Momenten Fonds werkt samen met maatschappelijke organisaties, zoals Stichting Kinderpostzegels, aan projecten die ertoe doen. Want te veel mensen staan er alleen voor. Door eenzaamheid en gebrek aan contact bijvoorbeeld. Wij willen die mensen een steuntje in de rug bieden. Samen met goede doelen en verenigingen werken we aan meer verbinding in de samenleving.