Het gemak van bezorgvoorkeuren
Bepaal zélf waar we bezorgen
Kies voor standaard thuis, een afgesproken plek, bij een PostNL-punt of een pakketautomaat in de buurt.
1 keer instellen en klaar
Stel je bezorgvoorkeuren 1 keer in voor al je pakketten. Wel zo handig!Makkelijk geregeld
Je regelt het snel via de PostNL-app. Daar pas je je bezorgvoorkeuren ook net zo makkelijk weer aan.
Wat is jouw favoriete bezorgvoorkeur?
Kies uit 1 van de standaard bezorgvoorkeuren:
- Thuisbezorgen op je adres
- Bij een PostNL-punt in de buurt
- Bij een pakketautomaat in de buurt
- Een afgesproken plek rondom je huis
Kies je voor standaard bezorgen op je adres? Dan kies je ook waar we je pakketten bezorgen als je niet thuis bent: bij de buren, PostNL-punt of op een afgesproken plek.
Hoe stel je je bezorgvoorkeuren in?
- 1
Open de PostNL-app
Ga in de app via ‘Je account’ naar ‘Mijn bezorgvoorkeuren’. Geen PostNL-account? Die maak je in een paar tellen aan.
- 2
Stel je standaard voorkeur in
Kies voor bezorgen op je adres, een afgesproken plek, PostNL-punt of een pakketautomaat.
- 3
Kies je voor standaard bezorgen op je adres?
Dan kies je ook waar we jouw pakketten mogen bezorgen als je niet thuis bent. - 4
Alleen nog even opslaan!
Nu zijn je bezorgvoorkeuren in 1 keer geregeld voor al je pakketten. Je eerstvolgende pakket bezorgen we volgens jouw bezorgvoorkeur! Handig hè?
Wat is een afgesproken plek?
Een afgesproken plek is een plek rondom je huis, waar de pakketbezorger goed bij kan. Dat kan bijvoorbeeld je tuin zijn, de schuur, een opbergbox, garage of je pakketkluis-aan-huis. Een andere plek mag ook, zolang het maar veilig en droog is.
Stel je de afgesproken plek in als standaard voorkeur, dan bellen we niet eerst bij je aan. We bezorgen je pakketten dan direct op de afgesproken plek. Is je standaard voorkeur thuisbezorging en stel je de afgesproken plek in als niet thuisvoorkeur? Dan bellen we altijd wel nog eerst aan.
We vragen uiteraard eerst je toestemming voor het bezorgen van je pakketten op de afgesproken plek. En pakketten waar je een handtekening voor moet zetten laten we niet achter op de afgesproken plek.
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
PostNL-app
Alles over je post en pakketten op 1 plek. Gewoon, op je telefoon!
PostNL-account
Je persoonlijke omgeving op onze website of app. Benieuwd naar alle voordelen?
Bezorgmoment wijzigen
Verwacht je een pakket en komt de bezorgtijd niet uit? Dat pas je zo aan!
Niet gevonden wat je zocht?
Kijk bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.
We houden ons altijd aan je bezorgvoorkeuren, tenzij we een handtekening voor ontvangst nodig hebben om je pakket te bezorgen. In dat geval mogen we het alleen aan jou persoonlijk meegeven.
We mogen je pakket alleen aan jou meegeven wanneer je:
- Een handtekening moet zetten voor ontvangst
- Je legitimatie moet laten zien
- 18 jaar of ouder moet zijn om je pakket te ontvangen
Het kan ook gaan om wat je hebt besteld, zoals medicijnen of voedingsmiddelen. Lees meer over de verschillende soorten pakketten waarvoor je bezorgvoorkeuren niet gelden.
We brengen je pakket naar een PostNL-punt dicht bij jou in de buurt. In de app en via track & trace zie je waar we je pakket hebben bezorgd. Helaas is het nog niet mogelijk om zelf een PostNL-punt te kiezen.
We brengen je pakket naar een PostNL-punt dicht bij jou in de buurt. In de app en via track & trace zie je waar we je pakket hebben bezorgd. Helaas is het nog niet mogelijk om zelf een PostNL-punt te kiezen.
Soms kunnen we niet bezorgen volgens jouw bezorgvoorkeur. Dat betekent niet dat er iets misgaat. Het gaat dan meestal om pakketten die we alleen rechtstreeks mogen overhandigen aan de ontvanger. Bekijk wat er aan de hand kan zijn.