
Kies je favoriete PostNL-punt of pakketautomaat
Ben je overdag vaak niet thuis? Of wil je voorkomen dat de kinderen hun cadeaus al van tevoren zien? Laat al je pakketten dan bezorgen bij je favoriete PostNL-punt of pakketautomaat. Eentje waar je vaak langsfietst, of dichtbij je werk. Je kiest het zelf! Ligt je pakket klaar? Haal het dan snel op. Zo maken we ruimte voor andere pakketten!
Nog meer gouden tips
Navragen bij de bezorger
Staat je pakket op ‘bezorgd’, maar heb je het nog niet ontvangen? Via de contactknop in track & trace kun je op de bezorgdag bij je bezorger navragen waar je pakket is. Je krijgt dan snel antwoord.
Pushnotificaties aanzetten
Je krijgt op je telefoon een melding wanneer een pakket naar je onderweg is. Zo weet je precies wanneer je pakket komt. Je vindt het in de app, via Account > Instellingen > Pushnotificaties.
Je bezorging wijzigen
Heb je een pakketje besteld, maar wil je het toch een keer op een andere plek of ander moment laten bezorgen? Geen probleem! Pas het eenvoudig aan via de app.

Complimentje? Fijn!
Onze bezorgers gaan door weer en wind om alles op tijd bij je te krijgen. Vind je dat jouw bezorger wel een schouderklopje verdient? Geef dan na de bezorging van je pakket een compliment via de knop in de app. Dat is altijd fijn, en zorgt weer voor frisse energie!
Heb je een vraag?
Je stelt je bezorgvoorkeuren eenvoudig in via de PostNL-app onder het tabje ‘Account’. Of je logt in op postnl.nl en stelt je voorkeuren in onder ‘Gegevens en voorkeuren’.
Op track & trace staat dat je pakket bezorgd is, maar je hebt het nog niet ontvangen. Dan kun je via chatbot Daan navraag doen bij je bezorger. De bezorger krijgt hier een melding van en geeft nog tijdens de bezorgronde antwoord. Dit antwoord ontvang jij direct via e-mail. Navraag doen kan alleen als de bezorger nog aan het werk is.
