Actueel
Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.
Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.
De feestdagen komen eraan. Een tijd om samen te zijn én cadeautjes te geven. Daardoor bestellen we met z’n allen meer dan normaal. Op de drukste dagen rondom de feestdagen verwachten we dubbel zoveel pakketten. Daar zijn we op voorbereid. Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app zie je of op track & trace zie je of dit voor jou geldt.
Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar. We sturen elkaar kerstkaarten of bestellen cadeautjes die door de brievenbus passen. We hebben maatregelen genomen om al deze post te kunnen verwerken. Maar het is momenteel te druk om alles op tijd te verwerken. Hou er rekening mee dat je post er gemiddeld 2 dagen langer over doet.
Vanwege de grote drukte liggen veel PostNL-punten helemaal vol met pakketten. Heb je bericht gehad dat je pakket bij een PostNL-punt ligt? Haal het dan alsjeblieft zo snel mogelijk op! Zo maken we ruimte voor pakketten die nog binnenkomen.
Als je wilt weten wanneer we je pakket bezorgen, kun je het beste track & trace in de gaten houden. Onze klantenservice werkt met dezelfde informatie en kan je dus niet meer vertellen. Voor wat extra duidelijkheid, vind je hier extra uitleg over de updates die je in track & trace tegenkomt:
Vanaf maandag 16 december verwachten we topdrukte door alle kerstkaarten. We raden je aan om je kerstkaarten vóór woensdag 18 december op de post te doen. Dan weet je zeker dat je kaarten op tijd aankomen.
Ook als het druk is, willen we je pakket zo snel mogelijk bezorgen. Daarom hebben we veel gedaan om ons voor te bereiden:
Ondanks alle voorbereidingen gebeurt het soms toch dat je pakket langer onderweg is. Heel vervelend natuurlijk als dat bij jou het geval is. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk.
Het kan gebeuren dat een brievenbuspakje vertraging heeft, maar toch is gescand als 'afgeleverd'. Dat is dan een foutje. Je ziet dan in track & trace dat je pakje is bezorgd, terwijl dat nog niet zo is. Geen paniek: de kans is groot dat we je pakje de komende dagen alsnog bezorgen. We raden je daarom aan om het nog een paar dagen af te wachten.