Actueel

Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.

Waarom is het zo druk?

Rond de feestdagen bestellen we met z’n allen meer dan normaal. Op de drukste dagen verwachten we dubbel zoveel pakketten. En ook januari is vaak nog een drukke maand. Daar zijn we op voorbereid. Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt.

Ook voor post is dit de drukste tijd van het jaar. We sturen elkaar kerstkaarten of bestellen cadeautjes die door de brievenbus passen. We hebben maatregelen genomen om al deze post te kunnen verwerken. Maar het is nog erg druk. Houd er dus rekening mee dat je post 1 à 2 dagen langer onderweg kan zijn.

PostNL-punten vol: haal je pakket snel op!

Vanwege de drukte liggen veel PostNL-punten nog vol met pakketten. Heb je bericht gehad dat je pakket bij een PostNL-punt ligt? Haal het dan alsjeblieft zo snel mogelijk op! Zo maken we ruimte voor pakketten die nog binnenkomen.

Waar is mijn pakket?

Als je wilt weten wanneer we je pakket bezorgen, kun je het beste track & trace in de gaten houden. Onze klantenservice werkt met dezelfde informatie en kan je dus niet meer vertellen. Voor wat extra duidelijkheid, vind je hier extra uitleg over de updates die je in track & trace tegenkomt:

  • Je pakket is (bijna) bij PostNL.
    Bij drukte kan het zijn dat we je pakket nog niet hebben gescand. In track & trace zie je dan dat het pakket (bijna) bij ons is. Zodra we met je pakket aan de slag gaan, ontvang je weer nieuwe updates in track & trace. We raden je aan om daarop te wachten.
  • Bezorgtijd onbekend
    Sommige pakketten liggen nog te wachten op bezorging. In track & trace zie je dan dat de bezorgtijd onbekend is. We kunnen ons voorstellen dat dit verwarrend is. Zodra we je pakket gaan bezorgen, krijg je een nieuwe melding. Daarom raden we je aan om het een paar dagen af te wachten.

Hoe hebben jullie je voorbereid op de drukte?

Ook als het druk is, willen we je pakket zo snel mogelijk bezorgen. Daarom hebben we veel gedaan om ons voor te bereiden:

  • Er gaan 300 extra vrachtwagens de weg op.
  • We beginnen vroeger met sorteren in onze sorteercentra en gaan tot later door.
  • Webwinkels werken met ons samen, zodat we de drukte beter kunnen spreiden.
  • We voegen 1500 ritten toe aan onze dagelijkse bezorgritten. Op een normale dag zijn dat er zo’n 4500.

Ondanks alle voorbereidingen gebeurt het soms toch dat je pakket langer onderweg is. Heel vervelend natuurlijk als dat bij jou het geval is. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk.

Volgens track & trace is mijn brievenbuspakje bezorgd, maar dat is niet zo. Wat nu?

Het kan gebeuren dat een brievenbuspakje vertraging heeft, maar toch is gescand als 'afgeleverd'. Dat is dan een foutje. Je ziet dan in track & trace dat je pakje is bezorgd, terwijl dat nog niet zo is. Sorry voor de verwarring! We bezorgen je pakje in de komende dagen alsnog, dus wacht alsjeblieft nog even af.