Bericht ontvangen over ontbrekende gegevens

Als goederen van buiten de Europese Unie Nederland binnen komen, doen we aangifte. Dit heet inklaring en is wettelijk verplicht.

Soms lukt dit niet, omdat er nog bepaalde gegevens ontbreken. Denk aan informatie over bijvoorbeeld de inhoud of waarde van het pakket.

In dat geval ontvang je van ons een bericht met het verzoek deze gegevens te delen via track & trace, ook wel ‘bericht van aankomst’ genoemd.

Daarin vragen we je om gegevens te delen over je pakket. Je kan dit regelen via track & trace. Lukt dit niet binnen twee weken? Dan gaat het pakket terug naar de afzender.

Wat als invullen niet lukt?

Neem dan contact op via onze digitale collega Daan. Hij helpt je graag verder.

Let op: pas op voor nepberichten!

PostNL stuurt nooit een link om direct te betalen. We verwijzen altijd eerst naar onze track & trace-pagina. Als je daar je track & trace-code invult, kun je je factuur bekijken en veilig betalen. 

Tip: maak een PostNL-account aan en log in op de PostNL-app. Via de PostNL-app kunnen we je altijd veilig bereiken. 

Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je de berichten van PostNL kan herkennen.