Kwaliteit van onze postbezorging

Iedereen moet post kunnen ontvangen in Nederland. Dat is geregeld met de Universele Postdienst (UPD). Al bijna 225 jaar voeren wij de UPD in opdracht van de regering uit. Dit betekent onder andere dat minimaal 95% van de UPD-post de volgende bezorgdag moet worden bezorgd.

Kwaliteit in de praktijk

Onze bezorgers zetten zich elke dag in om de post op tijd en op de juiste plaats te bezorgen. Om alle post elke dag in elke straat te kunnen bezorgen, hebben we heel veel postbezorgers nodig. Door de huidige krapte op de arbeidsmarkt is het een steeds grotere uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. We doen er alles aan om mensen te enthousiasmeren om bij ons te komen werken. We bieden direct een vast contract, veel vrijheid, sociaal contact en flexibiliteit waardoor deze bijbaan goed te combineren is met andere activiteiten.

Hoe meten we de kwaliteit van onze postbezorging?

We meten de kwaliteit van onze postbezorging op twee manieren. We doen zelf steekproeven door het sturen van controlebrieven. En we laten de kwaliteit meten door een onafhankelijk onderzoeksbureau.