Kwaliteitscontrolekaart

Heb je een kwaliteitscontrolekaartje van ons in de bus gekregen? We leggen je graag uit wat hier de bedoeling van is.

Waarom krijg ik dit kaartje van PostNL?

Dit kaartje is een soort test voor onszelf. Hiermee controleren wij de kwaliteit van onze bezorging.

Hoe werkt dat precies?

Op het kaartje staat een barcode. De bezorger scant deze code met zijn telefoon voordat hij het kaartje in je brievenbus doet. Hierdoor kunnen wij zien dat de bezorger het kaartje heeft bezorgd.

Hoe bepalen jullie wie er een kaartje krijg?

Dat doet de computer. Die kiest iedere dag zo’n 1000 adressen uit. Dit gebeurt helemaal willekeurig. Uiteindelijk komen alle adressen in Nederland dus vanzelf een keer aan de beurt.

Moet ik nu iets doen?

Nee hoor, helemaal niks. Het kaartje kun je weggooien bij het oud papier.

Jullie hebben het kaartje verkeerd bezorgd. Wat kan ik doen?

Heb je een controlekaartje in de bus gekregen waar niet jouw adres op staat? Fijn als je het kaartje dan in een brievenbus van PostNL doet. Daarmee help je ons. Dan kunnen wij de fout opsporen en dit aan de bezorger laten weten.