Mijn pakket is toch op een andere plek bezorgd dan ik wil. Hoe kan dat?

Heb je een voorkeur voor de plek waar we je pakket mochten bezorgen, maar hebben we je pakket tóch ergens anders bezorgd? Soms kan het zijn dat de verzender andere voorwaarden heeft. Bijvoorbeeld als je een handtekening moet zetten, je identiteitsbewijs moet laten zien of als er waardevolle spullen in het pakket zitten. In dat geval mogen we het pakket alleen persoonlijk aan jou geven. De pakketbezorger belt dan altijd bij je aan.

Bij sommige pakketten gelden de bezorgvoorkeuren niet. Bijvoorbeeld als je medicijnen hebt besteld. Lees meer over de verschillende soorten pakketten waarvoor je bezorgvoorkeuren niet gelden.

Onjuist of geen e-mailadres

We kunnen alleen je bezorgvoorkeuren koppelen aan je e-mailadres dat je voor je PostNL-account gebruikt. Misschien heeft de afzender niet je (juiste) e-mailadres opgegeven of heb je bij het bestellen een ander e-mailadres gebruikt. Heb je een aankoop gedaan via Marktplaats? Misschien heeft de verkoper dan niet je e-mailadres doorgegeven op het PostNL-punt. 

Tip: voeg een 2e e-mailadres toe aan je PostNL-account 

Handig: in je PostNL-account kun je een 2e e-mailadres invullen. Ideaal voor als je met meerdere e-mailadressen pakketten bestelt! 

We geven informatie over de locatie van je pakket zoveel mogelijk per e-mail of in de PostNL-app. Op de pagina over online je pakket volgen, lees je hier meer over. 

Stel je bezorgvoorkeuren in

Voortaan zelf bepalen waar we standaard je pakket bezorgen, ook als je niet thuis bent? Stel dan je bezorgvoorkeuren 1 keer in voor al je pakketten. Bijvoorbeeld bij een PostNL-punt of pakketautomaat in de buurt of op een afgesproken plek, zoals je schuur. Lees hier meer over op de pagina over bezorgvoorkeuren.