Problemen met de pakket- en briefautomaat

Gaat er iets mis met het versturen via de pakket- en briefautomaat? Hier vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen.

Ik heb geen pincode gekregen om mijn pakket af te halen

Als je geen pincode hebt ontvangen om een pakket af te halen, controleer dan in je track & trace of het pakket wel al is afgeleverd in de pakket- en briefautomaat of dat het wellicht toch is afgeleverd bij een PostNL-punt.

Soms wordt een pakket afgeleverd bij een PostNL-punt, omdat:

  • De pakket- en briefautomaat is vol
  • Het pakket past niet in een kluisje
  • Je moet tekenen voor ontvangst of een ID-bewijs laten zien
  • Het pakket lag al langer dan 72 uur in een kluisje

Heb je geen pincode ontvangen en ligt je pakket volgens track & trace wel in de automaat? Neem dan contact met ons op via onze digitale collega Daan onderaan de pagina. We helpen je graag verder.

Ik heb geen verzendbewijs gekregen

Je ontvangst een verzendbewijs per e-mail als het e-mailadres bekend is. Is dit niet bij ons bekend? Dan ontvang je geen verzendbewijs.

Mijn pakket ligt niet in de pakket- en briefautomaat

Controleer eerst je track & trace. Misschien is onze bezorger nog niet langs de automaat geweest. Of we hebben je pakket naar een ander PostNL-punt gebracht. De meest voorkomende redenen hiervoor zijn: 

  • De pakket- en briefautomaat is vol
  • Je pakket is te groot voor de automaat. Het mag maximaal 70x35x50 cm (breedte x hoogte x diepte) zijn
  • Je pakket ligt te lang in de automaat. Na 3 dagen brengen we het naar een andere locatie om ruimte te maken in de pakket- en briefautomaat
  • Er is legitimatie of een handtekening nodig om je pakket te bezorgen

De pakket- en briefautomaat werkt niet

Werkt de pakket- en briefautomaat niet? Dat is vervelend. Op de automaat staat ‘contact’. Klik hierop en volg de stappen.

Wat moet ik doen als de pakket- en briefautomaat vol zit?

Heb je het pakket gescand, maar krijg je de melding dat de automaat vol zit? Je kunt dan helaas niet met de pakket- en briefautomaat versturen. In het scherm verschijnt dan de dichtstbijzijnde PostNL-locatie met het adres en de openingstijden.

Ik heb problemen met een kluisje

Zit er een verkeerd pakket in het kluisje dat je opende of ligt er geen pakket in? Neem dan contact op via onze digitale collega Daan onderaan de pagina. We helpen je graag.

In het kluisje dat open ging zat al een pakket

Op de pakket- en briefautomaat kun je kiezen om een leeg kluisje te openen.