Problemen met de pakket- en briefautomaat
Gaat er iets mis met het versturen via de pakket- en briefautomaat? Hier vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen.
Gaat er iets mis met het versturen via de pakket- en briefautomaat? Hier vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen.
Als je geen pincode hebt ontvangen om een pakket af te halen, controleer dan in je track & trace of het pakket wel al is afgeleverd in de pakket- en briefautomaat of dat het wellicht toch is afgeleverd bij een PostNL-punt.
Soms wordt een pakket afgeleverd bij een PostNL-punt, omdat:
Heb je geen pincode ontvangen en ligt je pakket volgens track & trace wel in de automaat? Neem dan contact met ons op via onze digitale collega Daan onderaan de pagina. We helpen je graag verder.
Je ontvangst een verzendbewijs per e-mail als het e-mailadres bekend is. Is dit niet bij ons bekend? Dan ontvang je geen verzendbewijs.
Controleer eerst je track & trace. Misschien is onze bezorger nog niet langs de automaat geweest. Of we hebben je pakket naar een ander PostNL-punt gebracht. De meest voorkomende redenen hiervoor zijn:
Werkt de pakket- en briefautomaat niet? Dat is vervelend. Op de automaat staat ‘contact’. Klik hierop en volg de stappen.
Heb je het pakket gescand, maar krijg je de melding dat de automaat vol zit? Je kunt dan helaas niet met de pakket- en briefautomaat versturen. In het scherm verschijnt dan de dichtstbijzijnde PostNL-locatie met het adres en de openingstijden.
Zit er een verkeerd pakket in het kluisje dat je opende of ligt er geen pakket in? Neem dan contact op via onze digitale collega Daan onderaan de pagina. We helpen je graag.
Op de pakket- en briefautomaat kun je kiezen om een leeg kluisje te openen.