Wat is een PostNL-account?

Een PostNL-account is een combinatie van een e-mailadres en wachtwoord waarmee je veilig gebruik kunt maken van onze diensten. Bijvoorbeeld het wijzigen van de bezorging van je pakketje als je niet thuis bent. Je kunt op je account inloggen via de website of in de PostNL-app. Met de PostNL-app regel je al je PostNL-zaken handig op één plek.

Wat kan ik doen met een PostNL-account?

Met een PostNL-account kun je: 

  • Makkelijker contact opnemen met onze klantenservice via Daan
  • Je pakket volgen en de bezorging wijzigen als je dat je beter uitkomt
  • In de PostNL-app zien welke post naar je onderweg is met MijnPost
  • Persoonlijke postzegels maken en bestellen
  • Post laten doorsturen naar je nieuwe adres met de verhuisservice
  • Artikelen bestellen in de PostNL Webshop 

En er komen steeds meer handige functionaliteiten bij!

Maak een PostNL-account aan

Download de PostNL-app

Download de PostNL-app en log in met je account. Je maakt dan gebruik van nog meer handige functionaliteiten. 

  • Je maakt en verstuurt een gepersonaliseerde kaart met je eigen foto
  • Je koopt een digitale postzegelcode en schrijft hem op je brief om te versturen
  • Je koopt een verzendlabel en laat deze op een PostNL-punt scannen om een pakketje te versturen. Je hoeft dus niet zelf te printen

Wat kan ik zonder PostNL-account?

De meeste van onze websites zijn gewoon voor iedereen te bekijken - ook als je niet bent ingelogd met een PostNL-account. En natuurlijk kun je zonder account nog steeds gebruik maken van track & trace om te zien wanneer we je pakket bezorgen (en eventueel een ander bezorgmoment te kiezen). Hiervoor hoef je alleen je track & trace-code en postcode in te vullen.

Voor sommige websites en functies heb je wel een PostNL-account nodig, zoals het gebruiken van Mijn Post in de PostNL-app.