Vragen over het bezorgmoment

Op deze pagina lees je antwoorden op veel gestelde vragen rondom het bezorgmoment en de track & trace-status. Of vraag meer informatie aan onze digitale collega Daan.

Mijn track & trace-status verandert niet

Track & trace werkt door middel van scans. We scannen je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Dat begint vanaf het moment dat de afzender het pakket aan PostNL heeft gegeven en eindigt op het moment van bezorging. Bij iedere nieuwe scan verandert de status in track & trace. Als een status niet verandert, heeft je post ergens tussen twee scans vertraging opgelopen. Na twee dagen nog niks ontvangen? Kijk op de pagina over pakketten of post met track & trace voor meer informatie.

De bezorger is volgens track & trace onderweg, maar is te laat

Verwacht je post met track & trace of een pakket maar staat de status nog op ‘Bezorger is onderweg?’ Dan heeft de bezorger helaas wat vertraging. Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur). Is je zending niet bezorgd? Controleer dan opnieuw je track & trace om te zien wanneer je je poststuk kunt verwachten. Kijk voor meer informatie op de pagina Pakket of post met track & trace niet bezorgd.

Mijn track & trace-status staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen

Dit kan er aan de hand zijn:

  • Je post met track & trace of pakket past niet door de brievenbus
    Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit proberen we te doen als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in ieder geval weten op welk adres het pakket bezorgd is door een niet-thuis kaartje met daarop een code achter te laten. Als je een PostNL-account hebt, kan er in plaats van een kaartje een digitale melding zijn gemaakt. Dan laten we via e-mail of via de app weten waar je pakket is bezorg.
    Heb je geen briefje of digitale melding gehad? Ga dan naar de pagina Geen niet-thuisbriefje ontvangen.
  • Je pakket is in één keer gescand met andere poststukken en pakketten
    Soms is het voor de bezorger handiger om je pakket alvast te scannen voordat hij aanbelt. Dan zie je de status 'bezorgd' al in de app staan, voordat de bezorger bij je is. Heb je je brievenbuspakje niet ontvangen? Neem dan contact op via chatbot Daan. Hij helpt je graag verder.

Ik heb geen track & trace-code

Heb je geen track & trace-code? Op de pagina lees je wat je kan doen.