Wie is digitale collega Daan?

Sinds 2018 heeft PostNL een digitale collega: chatbot Daan! Daan is altijd de eerste die je spreekt als je contact met ons zoekt. Elke maand helpt hij in meer dan 80.000 gesprekken met het oplossen van vragen en problemen. Hij kan bijvoorbeeld je pakket opsporen of je vertellen wat je moet doen als je geen track & trace-code hebt. Komen jullie er samen niet uit? Dan verbindt hij je door naar een klantenservicemedewerker.

Waarom moet ik contact opnemen via Daan?

We bezorgen op een doordeweekse dag ruim 800.000 pakketten in de hele Benelux. Elk jaar zien we het aantal pakketten stijgen. Maar we willen niet dat dit zorgt voor langere wachttijden bij onze klantenservice. Daarom krijgen onze collega’s hulp van Daan. Zo staat er altijd iemand voor je klaar.

Waarom vraagt Daan om mijn gegevens?

Daan vraagt soms om je gegevens om je beter te helpen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als hij je doorverwijst naar zijn collega's, zodat zij je direct kunnen helpen of wanneer hij een onderzoek start naar een vermist pakket. Wees gerust, Daan vraagt alleen om informatie als het nuttig is voor je vraag of probleem. En hij gaat netjes om met je gegevens. Lees hier meer over op de pagina Waarom vraagt PostNL mijn gegevens?.