Vragen over portokosten

Portokosten betaal je als er te weinig is betaald voor het verzenden van een brief, brievenbuspakket of een pakket. Is de afzender bij ons bekend? Dan sturen we die een bericht. Is deze niet bekend bij ons? Dan krijg je als ontvanger een bericht. Zo kan het zijn dat je een betaalverzoek ontvangt voor een poststuk of pakket dat bij jou is afgeleverd. Hieronder lees je hoe je opzoekt om welk poststuk of pakket het gaat. Waarom je een betalingsherinnering krijgt. En hoe we de kosten berekenen.

Bekijk online voor welk poststuk of pakket je moet betalen

  1. Ga naar deze pagina
  2. Kies voor 'Brief' of 'Pakket'
  3. Klik op 'Bekijk brief' of 'Bekijk pakket'
  • Brief: vul de postcode van de ontvanger en de 6 laatste cijfers van de betaalcode in
  • Pakket: vul de track & trace-code van je pakket en de postcode van de ontvanger in

Begint de betaalcode met de letter A? Dan gaat het om een poststuk dat naar het buitenland gaat. We tonen dan geen foto.