Pakket of post met track & trace niet bezorgd

Het is vervelend als je pakket of post niet op tijd komt. Hierover vind je op deze pagina uitleg en oplossingen. Meestal bezorgen we de volgende dag (maandag t/m zaterdag). Bij drukte of een storing kan er vertraging zijn, maar vaak is je pakket of post er binnen 2 dagen alsnog. 

Heeft je post geen track & trace-code? Ga dan naar de pagina Post zonder track & trace niet bezorgd

Mijn pakket staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen

Wat kan ik nu zelf doen?

Je kunt navraag doen bij je bezorger. Hoe dit werkt? Chatbot Daan verwerkt eerst je aanvraag. Hiervan krijgt je bezorger via de handscanner een melding. En binnen 2 uur krijg je via e-mail het antwoord binnen. 

Let op! Je kunt alleen navraag doen wanneer de bezorger nog aan het werk is. Doe je dit later op de bezorgdag? Dan word je teruggebeld door onze klantenservice. Na de bezorgdag kun je geen navraag meer doen bij de bezorger. 

Wat kan er aan de hand zijn?

  • Je pakket is op een andere locatie bezorgd. Als je een PostNLaccount hebt, laten we je via e-mail of de app weten op welk adres het pakket is bezorgd. Zonder account kun je dit makkelijk opzoeken via track & trace. 
  • Je pakket is tegelijk gescand met andere pakketten. Soms scant de bezorger meerdere pakketten tegelijk. Waarschijnlijk wordt jouw pakket of post later op de dag alsnog bezorgd.
  • Je pakket paste niet door de brievenbus. Grote kans dat we het bij de buren hebben afgegeven, of dat een huisgenoot het heeft aangenomen.

Mijn pakket is na 2 bezorgdagen nog niet bezorgd

  • Ben je de ontvanger? Neem dan contact op met de afzender. Afzenders geven ons de opdracht voor de bezorging en kunnen als enige een onderzoek starten. Samen met de afzender doen we onderzoek naar je pakket.
  • Ben je de afzender? Neem direct contact met ons op en we vinden samen een oplossing.

Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen

Onze postbezorgers zorgen voor de post en brievenbuspakjes, niet de pakketbezorgers. Na elke bezorgronde scannen we de post automatisch. Daardoor kan het lijken alsof jouw post al bezorgd is, terwijl het misschien pas in de volgende ronde mee gaat. Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag.

 

Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.