Post verkeerd bezorgd

Is je post verkeerd bezorgd? Wat vervelend! Lees hieronder de meest gestelde vragen en oplossingen.

Post gericht aan iemand anders

De post is bezorgd op het juiste adres, maar is gericht aan iemand anders. Bijvoorbeeld aan de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt: 

  • Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
  • Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. 
  • Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.

Mijn post is op mijn oude adres bezorgd

We kunnen deze post niet onderscheppen zonder dat je van tevoren de verhuisservice hebt afgesloten. Vraag de nieuwe bewoners om de post naar je door te sturen. Of vraag de afzender om de post nog een keer naar je nieuwe adres te sturen. 

Lees meer over de verhuisservice

Post bezorgd op het verkeerde adres

Ontvang je post die niet voor jou is? Sorry, dit mag natuurlijk niet gebeuren! Post die verkeerd is bezorgd kun je gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-punt. Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.