Pakket laten bezorgen bij PostNL-punt

Bij veel webshops is het mogelijk om je pakket te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Maar ook als je pakket al naar je onderweg is, kun je er alsnog voor kiezen om het te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit werkt als volgt:

1. Zoek je pakket in track & trace

Ga naar track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) en vul je postcode en de track & trace-code in. Deze code krijg je meestal van de afzender. Heb je iets online gekocht? Dan ontvang je vaak een e-mail met daarin een directe link naar je track & trace.

2. Klik op ‘bezorging wijzigen’

De bezorging wijzigen kan vanaf het moment dat wij je pakket hebben ontvangen totdat je pakket gesorteerd is. Je ziet dan de status ‘Gesorteerd’. Wil je berichten ontvangen zodra de status van je pakket verandert? Dat kan in de PostNL-app via ‘Account’ - ‘Notificaties’.

3. Kies het gewenste PostNL-punt
Kies nu het PostNL-punt waar je het pakket wilt laten bezorgen.

Ben je de afzender?

Ook als je de afzender bent, kun je ervoor kiezen om een pakket te laten bezorgen bij een PostNL-punt. Dit doe je als volgt:

  1. Maak online een verzendlabel aan
  2. Vul bij ‘Wie is de ontvanger?’ de adresgegevens in van de ontvanger
  3. Kies bij ‘Waar wil je het laten bezorgen?’ voor de optie ‘Bezorgen op een PostNL-locatie’