Pakket weigeren bij bezorging
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Ligt je pakket bij een PostNL-punt en wil je het pakket weigeren? Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace. Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender.
Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug. Aangetekende brieven, brieven met verzekerservice en brieven met legitimatie sturen we na 2 weken automatisch terug naar de afzender.
Je kunt een pakket weigeren als het nog ingeklaard moet worden en je een ‘Bericht van aankomst’ hebt ontvangen. Dit kan ook als je een online betaalverzoek hebt gekregen voor de inklaringskosten. Geef dan aan dat je het pakket wilt weigeren. Wij sturen het pakket automatisch daarna retour.