Wat betekent mijn track & trace-status?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket.

Track & trace werkt door middel van scans. We scannen je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Vanaf het moment dat de afzender het pakket aan PostNL heeft gegeven tot het moment van bezorging. Bij iedere nieuwe scan verandert de status in track & trace.

Dit zijn de meest voorkomende statussen: 

  • Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL
  • Zending is bij PostNL
  • Zending is gesorteerd
  • Bezorger is onderweg
  • We hebben u gemist, we komen nog een keer
  • Zending is bezorgd
  • Zending is bezorgd bij de buren op nr. […]
  • Zending af te halen bij PostNL-locatie
  • Bezorging is vertraagd

Wat betekent ‘Zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL’?

De afzender heeft je pakket of post al bij ons aangemeld, maar nog niet bij ons afgeleverd óf we hebben hem zelf nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment. Houd er rekening mee dat dit nog kan opschuiven! Nog geen bezorgmoment bekend? Hou dan je track & trace in de gaten. Het bezorgmoment verschijnt automatisch zodra je pakket of post is gesorteerd.

Wat betekent ‘Bezorging is vertraagd’?

Sorry, sorry en nog eens sorry! Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.