Wat doen wij met jouw gegevens?
Wanneer je contact met ons opneemt, vragen we om een aantal gegevens. Daar gaan we netjes mee om en we houden ons aan alle wetten en regels. Hieronder lees je welke informatie we nodig hebben en waarom.
Wanneer je contact met ons opneemt, vragen we om een aantal gegevens. Daar gaan we netjes mee om en we houden ons aan alle wetten en regels. Hieronder lees je welke informatie we nodig hebben en waarom.
Contact opnemen loopt als eerste via chatbot Daan. Hij vraagt om een aantal gegevens om je beter en sneller te helpen. Bijvoorbeeld om een onderzoek te starten als je pakket weg is of je geld terug te geven als er iets mis is gegaan. En als Daan je doorverbindt met onze klantenservice, weet onze collega direct hoe je verder te helpen zonder opnieuw al je gegevens te vragen.
We bewaren deze gegevens op jouw klantkaart. Zo hebben we alles bij elkaar als je ons een volgende keer belt of mailt.
De telefoon- en chatgesprekken kunnen wij gebruiken voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. Zo kunnen we onze service steeds verbeteren. Soms delen we de informatie met een bezorger, onderaannemer of andere afdelingen binnen PostNL, bijvoorbeeld wanneer we op zoek zijn naar een pakket.