Bezorging pakket of post in het buitenland

Heb je iets verstuurd naar het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je de laatste informatie over je post of pakket. Kies de bestemming, vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in. Je ziet dan wat de status is.

Track & trace internationaal 

Er is geen track & trace of status bekend?

Niet in ieder land is track & trace beschikbaar. We hebben een overzicht met landen waar je je post en pakjes wel kunt volgen met track & trace.  

Het kan ook even duren voordat je post of pakket gescand is en je iets ziet in track & trace. Duurt het erg lang? Neem dan even contact op met de ontvanger. Misschien is je post inmiddels al bezorgd. 

Hoe lang is mijn post of pakket onderweg?

Hoe lang je post of pakket onderweg is, verschilt per bestemming. De bezorgtijd is het aantal dagen dat de je post of pakket onderweg is vanaf het moment dat het Nederland heeft verlaten. 

Soms kan je post of pakket er langer over doen. Bijvoorbeeld omdat het slecht weer is, door stakingen of vertraging bij de douane. Hier kunnen we helaas niets aan doen. Bekijk de internationale vertragingen die op dit moment bij ons bekend zijn. 

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

In sommige landen wordt een pakket 2 keer aangeboden, maar niet in alle. Dit ligt aan de processen van de buitenlandse vervoerder. De ontvanger kan hierover contact opnemen met de organisatie in dat land. 

Wat mag ik wel en niet versturen? 

Wil je weten hoe groot en zwaar je post of pakket mag zijn naar een bepaald land? Of hoeveel het kost? Kijk dan bij onze tarieven. Sommige goederen en stoffen mag je niet versturen naar het buitenland, andere alleen als je ze veilig verpakt. Bekijk wat je wel en niet mag versturen.