Klantnummer aanvragen, toevoegen & verwijderen

In je Mijn PostNL-account kun je zelf heel gemakkelijk je klantnummer aanvragen. Wil je klantnummers toevoegen? Ook dit doe je zelf. Andere zaken kan de beheerder van het account regelen. 

Klantnummer aanvragen, toevoegen & verwijderen

Een klantnummer aanvragen gaat het snelste via Mijn PostNL

Nog geen Mijn PostNL-account?

Maak een Mijn PostNL-account aan 

Hoe kan ik klantnummers toevoegen aan Mijn PostNL-account?

Zijn er binnen jouw organisatie meerdere klantnummers in gebruik? Dan kan het handig zijn om die toe te voegen aan je account. In Mijn PostNL is dit zo gedaan: 

  1. Log in op  Mijn PostNL
  2. Ga naar 'Mijn Account', en klik achtereenvolgens op 'Klantnummerinstellingen' en 'Autorisaties'
  3. Hier kun je klantnummers toevoegen aan je account

Lukt het niet om zelf klantnummers toe te voegen? Neem dan contact op met de beheerder van het Mijn PostNL-account. Weet je niet wie de beheerder is binnen jouw organisatie? Dat kun je als volgt opzoeken in Mijn PostNL: ga naar 'Mijn Account', klik op ‘Persoonlijke instellingen’ en vervolgens op ‘Beheerders’.  

Hoe kan ik meerdere gebruikers toevoegen per klantnummer?

De beheerder van het Mijn PostNL-account kan zelf gebruikers toevoegen per klantnummer. 

Kan ik klantnummers verwijderen?

Als een klantnummer eenmaal is toegevoegd, dan kun je deze niet meer verwijderen. Zo heb je toch altijd toegang tot bijvoorbeeld facturen of track & trace. Als je de beheerder bent kun je wel alle gebruikers de rechten ontnemen om nog zendingen aan te maken op dit klantnummer of andere informatie over het klantnummer te zien.