Pakket retour sturen

Een pakket terugsturen is heel eenvoudig. Je hebt alleen een verzendlabel met barcode nodig. Geprint of digitaal. Weet je niet zeker of je die hebt? Check het bij de webshop waar je je product hebt gekocht.

Hoe kom ik aan een verzendlabel voor retour?

Om een retour te versturen, heb je altijd een verzendlabel nodig. Of je die krijgt, hangt af van de webshop waar je iets hebt gekocht. We leggen hieronder uit welke opties er zijn en hoe deze werken.

Waar kan ik mijn retourpakket afgeven?

Je kunt je pakket op verschillende manieren afgeven:

  • Verwacht je nog een pakketje? Geef je retour dan gratis mee aan de bezorger, als er plek is in de bus. Lekker makkelijk! Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt. Alles over retour aan de deur.
  • Geef je pakket af bij een PostNL-punt of een pakketautomaat. Met onze handige locatiewijzer vind je er snel een in jouw buurt. Tip: kies bij ‘Wat wil je doen?’ voor de optie ‘Pakket versturen, retour’. Vind een PostNL-punt of pakketautomaat

Hoe volg ik mijn retour?

Retouren volg je net als elk ander pakket via track & trace

Let op! Stuur je je retourpakket naar een antwoordnummer? Deze zijn niet altijd goed te volgen, omdat ze in bulk worden bezorgd. Ze krijgen dan geen aparte afleverscan per pakket. Wil je zeker weten of je retourpakket is aangekomen? Check dit bij het bedrijf waar je iets besteld hebt.   

Groot pakket retourneren

Is je pakket groter dan 100 x 58 x 70 cm, of zwaarder dan 23 kg? Volg dan de instructies van de webshop om je product terug te sturen.

Verkeerd bezorgd pakket ontvangen?

Heb je een pakket ontvangen waar het adres van iemand anders op staat? Dan kun je het naar een PostNL-punt brengen.

Vind een PostNL-punt