Pakket retour sturen
Een pakket terugsturen is heel eenvoudig. Je hebt alleen een verzendlabel met barcode nodig. Geprint of digitaal. Weet je niet zeker of je die hebt? Check het bij de webshop waar je je product hebt gekocht.
Een pakket terugsturen is heel eenvoudig. Je hebt alleen een verzendlabel met barcode nodig. Geprint of digitaal. Weet je niet zeker of je die hebt? Check het bij de webshop waar je je product hebt gekocht.
Om een retour te versturen, heb je altijd een verzendlabel nodig. Of je die krijgt, hangt af van de webshop waar je iets hebt gekocht. We leggen hieronder uit welke opties er zijn en hoe deze werken.
Maak je pakket goed dicht en plak het retourlabel erop zonder dat er andere labels te zien zijn.
Maak je pakket goed dicht en laat de digitale barcode op je smartphone scannen bij een PostNL-punt. Wij printen het verzendlabel dan gratis voor je en plakken het op je pakket.
Je maakt dan eerst online een verzendlabel met antwoordnummer aan. Dit kost je niks! Daarna print je het label, of wij printen het voor je bij een PostNL-punt. Maak je pakket goed dicht en plak het label op je pakket zonder dat er andere labels te zien zijn.
Dan verstuur je je retour als een normaal pakket. Je koopt online of bij een PostNL-punt een verzendlabel en betaalt de normale kosten voor het versturen van een pakket.
Je kunt je pakket op verschillende manieren afgeven:
Retouren volg je net als elk ander pakket via track & trace.
Let op! Stuur je je retourpakket naar een antwoordnummer? Deze zijn niet altijd goed te volgen, omdat ze in bulk worden bezorgd. Ze krijgen dan geen aparte afleverscan per pakket. Wil je zeker weten of je retourpakket is aangekomen? Check dit bij het bedrijf waar je iets besteld hebt.
Is je pakket groter dan 100 x 58 x 70 cm, of zwaarder dan 23 kg? Volg dan de instructies van de webshop om je product terug te sturen.
Heb je een pakket ontvangen waar het adres van iemand anders op staat? Dan kun je het naar een PostNL-punt brengen.