Hoe pas je je bezorgtijd aan?
Niemand thuis?
Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
Goed om te weten: we bewaren je pakket een week op de PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Geen bezorging bij de buren
Heb je liever niet dat we je pakket bij de buren bezorgen? Geef het dan door aan de webwinkel waar je de bestelling plaatst. Dan zorgen wij ervoor dat je pakket alleen bij jou thuis wordt bezorgd. Een aangetekend pakket of een pakket met verzekerservice bezorgen we ook alleen bij jou thuis.
Pakketbezorging zonder aan te bellen
Het kan voorkomen dat we je pakket bezorgen zonder aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:
- de zending past door de brievenbus
- de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice
Pakketten uit niet-EU-landen
Verwacht je een pakket uit een land buiten de EU? Houd dan rekening met extra kosten zoals inklaringskosten, btw of invoerrechten. Dan handelen wij de douaneaangifte van je pakket af. Wil je deze kosten niet betalen? Dan kun je er ook voor kiezen het pakket te weigeren.
Douanerechten, btw of andere invoerheffingen | Inklaringskosten |
---|---|
EMS-zendingen (Express Mail Service) | €17,50 |
Postzendingen | €13,00 |
Ben je hier toevallig naar op zoek?
Pakket uit het buitenland ontvangen
Volg je pakket
Extra@Home
Heb je nog vragen?
Verwacht je een pakket of andere post met track & trace, zoals een aangetekende of verzekerde brief? En is deze (nog) niet geleverd? De meest gestelde vragen en antwoorden vind je hier. Of meld je probleem bij onze digitale collega Daan.
Is je pakket verkeerd bezorgd? Of heb je een pakket ontvangen dat bestemd is voor iemand anders? Neem dan contact op met onze digitale collega Daan. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je pakket alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.
Wat vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hier lees je wat je in dat geval kunt doen.
Heb je jouw zending niet terug kunnen vinden in track & trace? Lees onze tips!