Hoe pas je je bezorgtijd aan?
Niemand thuis?
Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
Goed om te weten: we bewaren je pakket maximaal een week op het PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Geen bezorging bij de buren
Heb je liever niet dat we je pakket bij de buren bezorgen? Geef het dan door aan de webwinkel waar je de bestelling plaatst. Dan zorgen wij ervoor dat je pakket alleen bij jou thuis wordt bezorgd. Een aangetekend pakket of een pakket met verzekerservice bezorgen we ook alleen bij jou thuis.
Pakketbezorging zonder aan te bellen
Het kan voorkomen dat we je pakket bezorgen zonder aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:
- de zending past door de brievenbus
- de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice
Pakketten uit niet-EU-landen
Verwacht je een pakket uit een land buiten de EU? Dan regelen wij de douaneaangifte. Hiervoor rekenen we afhandelingskosten. Soms moet je ook nog btw en/of invoerrechten betalen. Al deze kosten samen noemen we inklaringskosten. Wil je deze kosten niet betalen? Dan kun je ervoor kiezen om het pakket te weigeren.
Wanneer betaal ik wat?
Waarde pakket | Btw | Afhandelingskosten per pakket | Invoerrechten |
---|---|---|---|
tot € 150 | ja | € 6* | nee |
vanaf € 150 | ja | € 12 | ja |
Let op: op 8 januari 2025 gaan de afhandelingskosten van € 6 en € 12 omhoog naar € 8 en € 16.
*Voor sommige goederen moet er een uitgebreide aangifte worden gedaan. Dan geldt het tarief van € 12. Ook als de waarde lager is dan € 150. Denk bijvoorbeeld aan goederen zoals alcoholhoudende producten, parfum, tabak, goederen waarvoor een vergunning of certificaat vereist is, accijns- en verbruiksbelastinggoederen of andere beperkte goederen bij invoer.
Ben je hier toevallig naar op zoek?
Pakket uit het buitenland ontvangen
Volg je pakket
Extra@Home
Heb je nog vragen?
Verwacht je een pakket of andere post met track & trace, zoals een aangetekende of verzekerde brief? En is deze (nog) niet geleverd? De meest gestelde vragen en antwoorden vind je hier. Of meld je probleem bij onze digitale collega Daan.
Is je pakket verkeerd bezorgd? Of heb je een pakket ontvangen dat bestemd is voor iemand anders? Neem dan contact op met onze digitale collega Daan. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je pakket alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.
Wat vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hier lees je wat je in dat geval kunt doen.
Heb je jouw zending niet terug kunnen vinden in track & trace? Lees onze tips!