Haal je pakket op bij een PostNL-punt

Wanneer het jou uitkomt

Weinig thuis? Laat je pakket dan bezorgen bij een PostNL-punt in de buurt. Bij veel webwinkels kun je hier al voor kiezen. Ook als een pakket al onderweg is kunnen we het vaak nog voor je afgeven bij een PostNL-punt.

Weten waar je pakket is? Volg jouw zending via track & trace.

Direct laten bezorgen bij een PostNL-punt

Bij meerdere webshops is het mogelijk om je pakket direct te laten bezorgen bij een punt van PostNL. Kies dan bij het afrekenen bij welk PostNL-punt je jouw pakket wilt ophalen. Er is er altijd wel een bij jou in de buurt. Is het pakket bezorgd? Via de app of per mail laten we dit weten. En verzendt iemand een pakket naar je toe? Ook dan kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen bij één van onze PostNL-punten. De verzender kan het pakket online frankeren en kiest daarbij voor het versturen naar een PostNL-punt.

Wijzig je bezorging naar een punt van PostNL

Komt het toch niet uit dat je pakket thuis wordt bezorgd? Kies dan alsnog voor een PostNL-locatie. Check in de app of op web of dit mogelijk is voor jouw pakket. Vóór 22.00 uur kun je een keuze maken waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen.

Dit moet je weten over het ophalen

  • Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie).
  • Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender.
  • Soms moet je betalen bij het ophalen. Denk aan een pakket uit het buitenland.

Iemand anders je pakket laten ophalen

Geen tijd om zelf je pakket op te halen? Het is mogelijk om het door iemand anders te laten ophalen. Leeftijd maakt niet uit. Er zijn wel punten waar je rekening mee moet houden. 

Degene die jouw pakket ophaalt:

  • Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie).
  • Moet jouw adres kunnen opgeven.

Heb je een briefje in de brievenbus ontvangen omdat je niet thuis was? Geef deze dan mee.