De voordelen van een zakelijke postbus aanvragen
’s Ochtends vroeg al je post en pakket
Lees je zakelijke post nog vóór werktijd. Vanaf 8 uur ’s ochtends haal je je post en pakket al op.
Privé- en zakelijke post gescheiden
Met een postbus heb je een apart zakelijk postadres buiten je kantoor of huis. Ook voor pakketten!Snel inzicht in je post
Met onze service ‘U heeft post’ zie je vóór 8.00 uur al wat je die dag in je postbus krijgt.
Hoe werkt een zakelijke postbus?
- 1
Vraag een zakelijke postbus aan
Log in op je Mijn PostNL-account. Heb je dat nog niet? Maak hier een account aan.
- 2
Vul je gegevens in
Kies de locatie van je postbus. Er is altijd wel een locatie bij jou in de buurt. Geef ook aan vanaf wanneer je post in je postbus wilt ontvangen. Controleer je factuurgegevens en bevestig de aanvraag.
- 3
Neem je postbus in gebruik
Doordeweeks verstuurde post ontvang je de volgende dag in je postbus. In het weekend verstuurd? Dan ligt de post dinsdag in je postbus.
Handig: meld je je aan voor onze gratis service 'U heeft post'? Dan zie je al vóór 8.00 uur hoeveel post er naar je postbus onderweg is!
Past de post of een pakket niet in je postbus? Geen probleem, we houden het voor je apart bij het PostNL-punt van je postbus.
Wat kost een zakelijke postbus?
Voor een zakelijke postbus betaal je € 253 per jaar exclusief btw (€ 306,13 inclusief btw). Daarnaast betaal je eenmalig het starttarief van € 46 exclusief btw (€ 55,66 inclusief btw).
Je postbusabonnement heeft een looptijd van 1 jaar. We verlengen het telkens met een jaar. Je betaalt jaarlijks via automatische incasso.
Onze berichtenservice ‘U heeft post’ is gratis.
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Zakelijke doorzendservice
Je zakelijke post en pakketten tijdelijk ontvangen op een ander adres? Maak dan gebruik van onze zakelijke doorzendservice.
Zakelijke post digitaal ontvangen
Wil je je zakelijke post digitaal ontvangen? Wij digitaliseren al je post voor je. Handig en het scheelt je een hoop tijd!
Heb je nog vragen?
Zoek je een postbus in de buurt? Vul je postcode in om een locatie te vinden. Je krijgt dan een overzicht van alle beschikbare postbuslocaties in je omgeving. Lees meer
Wil je je postbus overdragen aan een ander persoon of bedrijf? Dat kan alleen op het moment dat je postbuscontract afloopt. We brengen de abonnementskosten en het starttarief dan in rekening bij de nieuwe postbuseigenaar. Lees meer
Ga je verhuizen en is je nieuwe adres te ver van je postbus? Dan kun je 2 dingen doen: een nieuwe postbus aanvragen, of je post laten doorsturen. Lees meer
Als zakelijke klant zeg je je postbus makkelijk op in Mijn PostNL. Opzeggen kan ook via onze digitale assistent Noor op deze pagina. Je kunt je postbus niet telefonisch opzeggen. Een zakelijk postbuscontract heeft een looptijd van 12 maanden, met een opzegtermijn van 1 maand. Lees meer