Postnl.nl

Een digitaal PostNL

Jouw favoriete bezorger dankzij onze digitale en datagedreven aanpak

We werken elke dag aan vernieuwende digitale producten en diensten om onze zakelijke klanten en consumenten beter te helpen. Maar we doen meer dan dat. We ontwikkelen robots, algoritmes en slimme software. En daar komt veel bij kijken.

Unieke klantgerichte aanpak

Onze digitale aanpak past bij de wensen van onze klanten en consumenten. Dat maken we keer op keer waar door mee te denken, zo veel mogelijk inzichten te delen en controle te geven over ons netwerk. Daarom zijn we de favoriete bezorger.

Digitaal, logistiek en operationeel hart

We lopen voorop met een flexibele, zekere en snelle logistieke keten door onze processen volledig digitaal te maken. Dat doen we met slimme software, algoritmes en robotica.

Platform met digitale oplossingen en diensten

We zijn een open platform waar verzenders, ontvangers en andere logistieke bedrijven samenkomen. Met onze slimme digitale oplossingen helpen we de e-commercemarkt groeien.

Sterk datafundament

Data, algoritmes en inzichten zijn ons brein, een betrouwbare bron voor onze digitale operatie. We combineren onze data met die van onze zakelijke klanten. Zo kunnen we onze operatie efficiënter inrichten en beter voorspellen. Voor ons én voor onze klanten.

Moderne technologische infrastructuur

We zien technologie als bouwstenen. Bouwstenen die flexibel, veilig en makkelijk zijn. Hierdoor kunnen we snel vernieuwen en innoveren.

Dynamische digitale cultuur

We zijn een digitale, klantgerichte en wendbare organisatie. We ontwikkelen onszelf continu om aan de veranderende behoeften en verwachtingen te blijven voldoen. Zo maken we het verschil voor onze zenders en ontvangers.

Onze onderscheidende klantgerichte aanpak

We bieden simpele en slimme digitale oplossingen en diensten. Die altijd passen bij de wensen van onze klanten, omdat we onderzoeken wat de klant graag wil. Zo verbeteren we bijvoorbeeld continu de mogelijkheid om je pakket te volgen.

Podcast: zo bouw je aan de beste digitale klantervaring

Luister hoe PostNL en Heineken hun kennis delen om de digitale ervaring van hun klanten steeds verder te verbeteren. Door onder andere AI en chatbots in te zetten voor een optimale klantervaring.

Digitaal, logistiek en operationeel hart

We helpen onze zakelijke klanten en consumenten met een snelle, flexibele en efficiënte logistieke keten. Vooroplopen kan alleen als we onze processen volledig digitaal maken. Dat doen we met slimme software, algoritmes en robotica. We kijken naar de hele reis die een pakket aflegt en houden altijd rekening met de zender, ontvanger en uitvoerder. Bekijk in de video hoe software en slimme algoritmes ons daarbij helpen.

Podcast: digitale versnelling in logistiek

Eddy Thans en Lars Pruijn vertellen in deze podcast over kansen en ontwikkelingen van digitalisering in de logistiek. Eddy is directeur van Prime Vision en Lars werkte als manager netwerk en innovatie bij PostNL.

Platform met digitale oplossingen en diensten

We zijn een open platform waar e-commercepartijen en andere logistieke bedrijven samenkomen. Zakelijke klanten en partners regelen hun zendingen zelf digitaal. Zoals pakketten volgen, een ophaalrit wijzigen of rapportages bekijken. Ook consumenten hebben zelf de controle over hun ontvangst. Door bezorgvoorkeuren en notificaties in te stellen of door direct contact op te nemen met onze bezorgers. Dat zorgt voor een digitale reis die we combineren met een fysieke first mile en last mile.

Moderne technologische infrastructuur

We zien technologie als bouwstenen. Bouwstenen die flexibel, veilig en makkelijk zijn. Hierdoor kunnen we snel vernieuwen en innoveren. Samen bouwen we aan wat echt belangrijk is. En helpen we onze zakelijke klanten door hun klanten een betere online beleving te bezorgen. Met persoonlijke suggesties. Zoals een slimmer bezorgmoment waarop de ontvanger waarschijnlijk thuis zal zijn. En heb je een webshop? Dan koppel je die eenvoudig aan onze API’s of plug-ins.

Podcast: digitaal versnellen met data

Dankzij data kunnen we de wereld een klein beetje schoner maken. Data-experts Menno van der Winden van Tata Steel Nederland, en Frank Ferro van PostNL bespreken de mogelijkheden, voorwaarden en ethische aspecten van data.

Sterk datafundament

Data, algoritmes en inzichten zijn ons brein: een betrouwbare bron voor onze digitale operatie. We combineren onze data met die van onze zakelijke klanten en ontwikkelen algoritmes die ons helpen om sneller te werken, met nog minder negatieve impact op mens en milieu. Zo bepalen we hoe we onze operatie moeten inrichten, hoe onze diensten eruit moeten zien en hoe we ons klantcontact kunnen vormgeven.

Podcast: technologisch fundament van je organisatie

Hoe kun je als organisatie in dit digitale tijdperk waarde toevoegen voor klanten? Ralph Nijpels is Enterprise Architect bij KLM, en Joost van der Vlies werkte bij ons als Chief Technology Officer. Ze vertellen over het technologisch fundament van organisaties. Volgens hen de cruciale basis voor een goede klantbeleving.

Dynamische digitale cultuur

We zijn digitaal, klantgericht en wendbaar. Zo maken we het verschil voor onze zenders en ontvangers. Daarbij leren we van onze zakelijke klanten, consumenten, partners en collega’s. En ook van onze digitale collega chatbot Daan. Zo maken we het werk en onze dienstverleningen beter, leuker en makkelijker.

Podcast: digitale versnelling bij PostNL

Bart Delmulle is onze Chief Digital Officer en geeft een kijkje in de keuken. Hij vertelt in 20 minuten over innovatie en de aanpak van onze digitale transformatie.

Alles weten over onze pakketten met Edge Computing

We innoveren veel. Dat doen we bijvoorbeeld door technologieën als Edge Computing te gebruiken. Met Edge Computing kunnen we sneller werken doordat data minder ver en minder vaak hoeft te reizen. In de whitepaper leggen we uit hoe we het gebruiken.

Download onze app voor consumenten

Hoe handig is het om al je PostNL-zaken op 1 plek te regelen. Miljoenen tevreden gebruikers gingen je voor. Ben jij de volgende? Download ‘m nu.