Feestdagen: PostNL is er klaar voor met extra bezorgritten en besteltips
Samen bezorgen we de mooiste dagen van het jaar
Den Haag, 12 november 2024 – De feestdagen komen eraan en PostNL staat klaar om opnieuw miljoenen extra pakketten door het hele land te bezorgen. De grootste pakketbezorger van Nederland is goed voorbereid op deze drukte. Zeker omdat Black Friday en Sinterklaas dit jaar dicht op elkaar zitten. Met extra collega’s, extra bezorgritten en een extra bezorgdag wordt alles in het werk gesteld om de cadeautjes op tijd te bezorgen. Ook mensen thuis kunnen goed voorbereid de feestdagen ingaan. Om je pakketten in deze drukke periode te volgen en op de juiste manier bezorgd te krijgen deelt PostNL besteltips, zoals de bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL-app. voorbereid de feestdagen ingaan. Om je pakketten in deze drukke periode te volgen en op de juiste manier bezorgd te krijgen deelt PostNL besteltips, zoals de bezorgvoorkeuren instellen in de PostNL-app.
PostNL bereidt zich het hele jaar door voor op de feestdagendrukte, traditiegetrouw de drukste periode van het jaar voor de e-commercesector. Vanuit 28 locaties in Nederland gaan pakketbezorgers op pad om door het hele land pakketten te bezorgen. Er werken in deze periode ruim 1000 extra mensen bij PostNL. Er worden extra vrachtwagens ingezet en de pakketbussen rijden meer ritten. Op piekdagen zijn er daarmee zo’n 1.250 vrachtwagens onderweg en de pakketbezorgers maken elke dag ongeveer 6.000 ritten om alles op tijd te kunnen bezorgen. Zondag 1 december, na Black Friday, is een extra bezorgdag om zoveel mogelijk cadeautjes namens Sint te bezorgen. Rondom de feestdagen werken de medewerkers van PostNL extra hard in zowel de post- als de pakkettensorteercentra. Ook dit jaar werken kantoorcollega’s mee in de bezorging en sortering. Zo draagt iedereen binnen het bedrijf een steentje bij in deze drukke periode.
Samenwerken
“De feestdagen zijn een speciale tijd voor iedereen en bij PostNL zijn we goed voorbereid om de drukte aan te pakken,” zegt Stephan van den Eijnden, directeur e-commerce commercie bij PostNL. “Met duizenden collega’s doen we er alles aan om iedereen fijne feestdagen te bezorgen. En zoals dat past in een tijd van viering klaren we deze grote klus met z’n allen. Het is belangrijk dat webwinkels hun verkoopacties spreiden. Zo kunnen consumenten tijdig hun bestellingen plaatsen en zorgeloos ontvangen met de besteltips. Bijvoorbeeld door het instellen van bezorgvoorkeuren, vergroten consumenten de kans dat hun pakketjes op het gewenste moment worden afgeleverd. Als mensen niet thuis zijn, kunnen we de pakketten alsnog afleveren op een afgesproken plek rondom het huis of in een pakketautomaat. Dit zorgt ervoor dat ze op tijd kunt genieten van hun bestelde cadeautje.”
Besteltips
Om ervoor te zorgen dat de Sinterklaascadeaus op tijd in huis zijn, heeft PostNL enkele tips voor de consumenten:
- Stel je bezorgvoorkeuren in: consumenten kunnen hun bezorgvoorkeuren instellen via de PostNL-app. Dit kan een pakketautomaat zijn of een veilige plek rondom het huis, zoals een schuur of tuin.
- Voeg een pakketmaatje toe: consumenten kunnen iemand aanstellen als pakketmaatje, zodat deze persoon hun pakketten kan volgen en aannemen als zij er niet zijn.
- Zet pushnotificaties aan in de app: door meldingen in de PostNL-app aan te zetten, ontvangen consumenten updates over de status van hun pakket.
- Wijzig je bezorging na je bestelling: als consumenten op de bezorgdag niet thuis zijn, kunnen zij via de PostNL-app de tijd of locatie van de bezorging aanpassen.
- Navraag bij de bezorger: als een pakket als bezorgd staat maar nog niet is ontvangen, kunnen consumenten via de feedbackknop in de app contact opnemen met hun bezorger voor meer informatie.
Met deze aanpak en de gezamenlijke inzet van PostNL, webshops en consumenten, zorgen we ervoor dat iedereen kan genieten van een zorgeloze en feestelijke decembermaand.