PostNL chatbot Daan breidt z’n werkterrein uit en krijgt eigen gezicht
Den Haag, 17 juli 2019 - Chatbot Daan is de digitale klantenservice medewerker van PostNL. Daan zag het levenslicht in juli 2018. Vanaf dat moment was Daan aanspreekbaar via de Google Assistent op de mobiele telefoon. In november van dat jaar werd Daan ook beschikbaar op de website van PostNL. Hier staat hij consumenten te woord bij vragen over bijvoorbeeld het bezorgmoment van pakketjes. In mei dit jaar breidde Daan zijn werkterrein nog verder uit en is hij ook te raadplegen via de Google Home speaker.
Daan beantwoordt maandelijks ongeveer 160.000 consumentenvragen en hij blijft zich ontwikkelen zodat hij steeds meer vragen van een antwoord kan voorzien. Weet hij het antwoord niet? Dan roept hij de hulp in van zijn échte collega's. Inmiddels heeft Daan zich ontpopt tot een volwaardig lid van de klantenservice. De hoogste tijd dus om hem een herkenbaar eigen gezicht geven. In de video stelt Daan zichzelf voor en legt hij uit wat hij voor je kan betekenen.