PostNL en Picnic werken samen op retourpakketten
Retourneer je PostNL-pakket vanaf nu ook via Picnic
Den Haag, 27 maart 2025 – Online supermarkt Picnic neemt vanaf vandaag de retourpakketten van PostNL mee. Consumenten kunnen, wanneer hun boodschappen aan huis bezorgd worden, het pakket eenvoudig meegeven aan de runners van Picnic. Dit betekent meer keuze voor consumenten die retourneren met PostNL. Een samenwerking die is ontstaan uit de gezamenlijke sponsoring van wielerploeg Team Picnic PostNL.

Na een succesvolle proef in Arnhem en Nieuwegein komt de service deze week beschikbaar in alle Nederlandse steden waar Picnic boodschappen bezorgt. Retourzendingen met een geldig retourlabel kunnen eenvoudig worden overgedragen aan de runners van Picnic. Deze scant het retourlabel dat op het pakket zit en neemt het pakket mee naar de lokale hub, waar PostNL het pakket ophaalt en retourneert.
Sinds enkele maanden zijn Picnic en PostNL titelsponsor van Team Picnic PostNL, de Nederlandse wielerploeg. "Door onze sportieve samenwerking raakten we ook al snel in gesprek over de mogelijkheid om retourpakketten van Picnic-klanten te bezorgen", aldus Pim Berendsen, CFO van PostNL. "Online winkelen is steeds meer onderdeel van ons dagelijks leven en het is aan ons als e-commercepartijen om door innovatieve oplossingen het versturen en retourneren van pakketten voor onze klanten makkelijker te maken."
Michiel Muller, medeoprichter van Picnic, vult aan: “Klanten geven aan dat ze het fijn vinden om niet voor dat ene pakketje de deur uit te hoeven. Veel klanten vroegen dan ook wanneer we ook pakketjes van PostNL mee gaan nemen.” Dat kan vanaf vandaag in alle steden waar Picnic bezorgt.
Meer weten over de retouropties aan de deur? Lees meer.