Waar is mijn pakket? Vraag het je PostNL-bezorger
“We hebben je pakket van [naam] bezorgd!”, zegt de melding van PostNL. Goed nieuws, maar je hebt het pakket nog niet ontvangen. Wat nu? PostNL geeft nu ook de mogelijkheid om aan de pakketbezorger te vragen waar het pakket is. Op deze manier wil PostNL het de consument nog gemakkelijker maken.
Je pakketbezorger weet het wel
De melding “We hebben je pakket van [naam] bezorgd!” kan voor verwarring zorgen als je het pakket nog niet in handen hebt. Degene die écht weet waar de zending gebleven is, is de pakketbezorger. Die kun je nu dus zelf benaderen, nog op de dag van de bezorgd-melding zodat de aflevering van jouw pakket nog vers in zijn of haar geheugen zit.
Navraag doen bij de bezorger
De pakketbezorgers van PostNL zijn ook enthousiast over de nieuwe functionaliteit.
Bram, pakketbezorger in Etten-Leur: “Toen een mevrouw zich afvroeg hoe het kon dat ze een melding had gekregen dat haar pakket bezorgd was terwijl ze het niet aangenomen had, kon ik haar zeggen dat ik het pakketje aan haar zoon had gegeven die de deur opende. En vorige week nog kreeg ik een melding nadat ik een pakket bij een bedrijf afleverde. Bij de ontvanger was de melding binnengekomen dat het pakket bezorgd was, maar hij was gewoon thuis! Toch was de bezorging volgens afspraak, want in de PostNL app had hij aangegeven dat de gewenste bezorglocatie zijn werk was. Hij was het vergeten dit aan te passen. Deze meneer heeft het pakket op zijn werk opgehaald en mij excuses aangeboden voor het misverstand toen ik hem later weer tegenkwam op mijn route.
Ik vind het heel fijn dat ik met deze functionaliteit snel kan reageren op een melding. Zo kan ik misverstanden de wereld uit helpen en zorgen voor een tevreden klant.”