Paragon Group neemt PostNL Communicatie Services over
DEN HAAG, 27 november 2019 – Paragon Group (Paragon) en PostNL maken vandaag bekend dat er een koopovereenkomst is getekend voor de overname van PostNL Communicatie Services door Paragon Customer Communications. De transactie, waarvan geen financiële details bekend zijn gemaakt, wordt naar verwachting voor eind 2019 afgerond.
PostNL Communicatie Services is een toonaangevende partij op de Nederlandse markt voor klantencommunicatie. Het bedrijf is actief in ‘end-to-end’ Customer Communications Management (CCM), waaronder transactioneel drukwerk, direct mail en printing-on-demand. PostNL Communicatie Services bedient zo’n 1.500 grotere en mkb-bedrijven, waarvoor op jaarbasis ruim 150 miljoen mailpacks worden geproduceerd, verwerkt en uitgeleverd. PostNL Communicatie Services heeft circa 200 medewerkers en werkt met hypermoderne productieapparatuur in Berkel en Rodenrijs, Den Bosch en Apeldoorn.
Mike Gordon, CEO Paragon Customer Communications: “De overname van PostNL Communicatie Services is de volgende stap in de uitbreiding van onze strategische regiopositie in Europa. We heten het team van PostNL Communicatie Services van harte welkom bij Paragon en zijn blij met de extra toegevoegde waarde en expertise die zij voor onze klanten op de Nederlandse en Belgische markt inbrengen. Samen zorgen we voor een volgende slag in de klantcommunicatie, met een totaalaanbod van nog sterkere marketing-, communicatie- en technologieoplossingen.”
John Rogers, Executive Director Corporate Development: “PostNL Communicatie Services biedt een uitgelezen kans voor Paragon om de positie in de Benelux te versterken. De overname past naadloos in onze overnamestrategie en in ons streven om ons marktaanbod in heel Europa uit te breiden.”
Resi Becker, CEO PostNL Mail: “Door ons verder op onze kernactiviteiten te richten en niet-kernactiviteiten af te stoten, ondersteunen we de transformatie van PostNL als dé logistieke dienstverlener voor post en e-commerce. PostNL Communicatie Services kan dankzij de overname door Paragon de eigen groeiambitie realiseren. Dit is dan ook de beste optie voor de business, de mensen en de klanten.“
PostNL Communicatie Services gaat na de overname verder onder de naam Paragon Customer Communications. Mieke Clark-Marsman, algemeen directeur PostNL Communicatie Services, en Ton Kalter, General Manager Benelux, zijn benoemd in het executive committee.
Over Paragon Group
Paragon Group is een toonaangevende speler op het gebied van klantcommunicatie, -identificatie en grafische diensten. De groep realiseert een totale omzet van ruim € 1,1 miljard met meer dan 7500 medewerkers. Paragon Group combineert ervaring met de laatste innovaties op het gebied van de technologie en smart data. Dat levert interacties van betekenis op tussen organisaties en klanten. Ga voor meer informatie over Paragon Group naar paragon-europe.com.
Over Paragon Customer Communications
Paragon Customer Communications bedient de markt via drie bedrijfsonderdelen: Customer Engagement Marketing, Transactional, Regulatory & BPO Services en Digital Customer Experience. De door Paragon geleverde ‘end-to-end’ klantcommunicatie is gebaseerd op sterke digitale technologie en op het beste gebruik van klantgegevens. Paragon Customer Communications streeft naar uitmuntende communicatie met haar klanten en wil die klanten met hun eigen klanten verbinden en de klantrelatie transformeren. Ga voor meer informatie over Paragon Customer Communications naar paragon-cc.co.uk.
Over PostNL
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. Met een uitgebreid netwerk van bijna 5.800 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen, en ruim 900 pakket- en briefautomaten die openstaan voor diverse vervoerders, en miljoenen gebruikers van de PostNL-app, zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met bijna 34.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. We leveren een scala aan diensten, waaronder post- en pakketbezorging, logistieke e-commerce oplossingen en cross-border solutions. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 6,9 miljoen brieven. Onze inzet is gericht op klanttevredenheid, het bieden van kansen aan ons personeel en het genereren van waarde voor onze stakeholders via groei, digitalisering en duurzaamheid.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers te voet en met de fiets, maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,2 miljard in 2023, waarvan 62% afkomstig uit e-commerce activiteiten.