PostNL benoemt Bart Delmulle als Chief Digital Officer
Den Haag, 19 januari 2021 – PostNL heeft Bart Delmulle benoemd als Chief Digital Officer en lid van het Executive Committee. Bart Delmulle is nu partner van het Brusselse kantoor van management consulting firma Bain & Company. Hij begint bij PostNL op 1 februari. De benoeming is het vervolg op de aankondiging in november 2020, toen PostNL bekend maakte dat het extra gaat investeren in digitalisering.
Herna Verhagen, CEO van PostNL: “Digitale transformatie is een cruciaal element in de strategie van PostNL. Deze uitbreiding van het Executive Committee onderstreept het toenemende belang en de centrale plaats die digitalisering heeft voor onze toekomst. Bart heeft een sterk track record opgebouwd als consultant en adviseur van bedrijven in uiteenlopende sectoren, met focus op digitalisering en e-commerce. Hij heeft veel ervaring met bedrijven zoals PostNL, die met een transformatie inspelen op grote technologische en digitale veranderingen.”
Verhagen vervolgt: “Met onze fysieke netwerken ondersteund door slimme digitale oplossingen, kunnen we onze concurrentiepositie verstevigen en tegelijkertijd onze winstgevendheid verbeteren. Dat doen we door nieuwe proposities te introduceren die van waarde zijn voor onze klanten. En we realiseren operationele voordelen door het ontwikkelen van innovatieve logistieke oplossingen. De benoeming van Bart draagt bij aan de versnelling van de digitalisering van onze activiteiten.”
Bart Delmulle is op dit moment partner van Bain & Company in Brussel. Daarvoor was hij partner bij McKinsey & Company in België en werkte hij bij Nokia Mobile Phones & Ventures in Finland.
Met deze benoeming bestaat het Executive Committee van PostNL uit: Herna Verhagen (Chief Executive Officer), Pim Berendsen (Chief Financial Officer), Liesbeth Kaashoek (directeur Pakketten & Logistiek), Resi Becker (directeur Mail Nederland), Arno van Bijnen (directeur Customer Excellence en Cross Border Solutions), Marcel Krom (Chief Information Officer), Bob van Ierland (directeur HR) en Bart Delmulle (Chief Digital Officer).
Over PostNL
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. Met een uitgebreid netwerk van bijna 5.800 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen, en ruim 900 pakket- en briefautomaten die openstaan voor diverse vervoerders, en miljoenen gebruikers van de PostNL-app, zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met bijna 34.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. We leveren een scala aan diensten, waaronder post- en pakketbezorging, logistieke e-commerce oplossingen en cross-border solutions. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 6,9 miljoen brieven. Onze inzet is gericht op klanttevredenheid, het bieden van kansen aan ons personeel en het genereren van waarde voor onze stakeholders via groei, digitalisering en duurzaamheid.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers te voet en met de fiets, maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,2 miljard in 2023, waarvan 62% afkomstig uit e-commerce activiteiten.