PostNL benoemt Jennifer Crites als Chief Information Officer
Den Haag, 2 juni 2022 – PostNL maakt vandaag bekend dat Jennifer Crites de functie van Chief Information Officer (CIO) op zich zal nemen. Zij was eerder in dezelfde functie actief bij AkzoNobel. Zij wordt als CIO ook lid van het Executive Committee van PostNL. Jennifer Crites is de opvolger van de huidige CIO Marcel Krom, die zoals eerder aangekondigd per 1 september vertrekt bij PostNL.
Herna Verhagen, CEO van PostNL zegt over de benoeming: “We zijn heel blij met de komst van Jennifer als CIO bij PostNL. Met haar achtergrond, diepgaande kennis en uitgebreide ervaring bij grote internationale bedrijven met business- en digitale transformatie, ICT ontwikkeling en passie voor datamanagement zal zij van grote waarde zijn voor PostNL. Als CIO en als lid van het Executive Committee kan zij de cruciale rol van informatietechnologie in de ontwikkeling van onze logistieke netwerken en onze digitale transformatie verder vorm geven.”
Jennifer Crites (1974, VS) werkte van 2000 tot 2013 bij Procter & Gamble in diverse business en IT functies. In 2013 kwam ze naar Nederland om bij FrieslandCampina te gaan werken als Director IT Corporate & Support, waarna ze Director IT was bij Hunkemöller. Bij AkzoNobel was ze Director IT in het Chief Information Officer office en later CIO op interimbasis. In die rol leidde ze de ontwikkeling van de IT organisatie strategie, waarbij IT gepositioneerd werd als de digitale katalysator voor bedrijfsonderdelen.
Over PostNL
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. Met een uitgebreid netwerk van bijna 5.800 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen, en ruim 900 pakket- en briefautomaten die openstaan voor diverse vervoerders, en miljoenen gebruikers van de PostNL-app, zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met bijna 34.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. We leveren een scala aan diensten, waaronder post- en pakketbezorging, logistieke e-commerce oplossingen en cross-border solutions. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 6,9 miljoen brieven. Onze inzet is gericht op klanttevredenheid, het bieden van kansen aan ons personeel en het genereren van waarde voor onze stakeholders via groei, digitalisering en duurzaamheid.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers te voet en met de fiets, maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,2 miljard in 2023, waarvan 62% afkomstig uit e-commerce activiteiten.