PostNL voortgang aandeleninkoop 28 maart 2022
Den Haag, 29 maart 2022 – PostNL heeft 594.110 van zijn gewone aandelen ingekocht in de periode van 22 maart 2022 tot en met 28 maart 2022. De aandelen werden ingekocht tegen een gemiddelde prijs van € 3,69 per aandeel. Het bedrag van de inkopen over deze periode was € 2,2 miljoen.
Deze inkoop is onderdeel van het aandeleninkoopprogramma met een maximale waarde van € 250 miljoen, dat werd aangekondigd op 25 januari 2022. De uitvoering van de eerste tranche van het programma, met een waarde tussen de € 160 miljoen en € 170 miljoen, is gestart op 1 maart 2022 en wordt naar verwachting niet later dan in oktober 2022 afgerond.
In totaal zijn tot nu toe 4.209.708 aandelen ingekocht met een totale inkoopwaarde van € 15,1 miljoen.
Download het excel sheet met de details van alle transacties via https://www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/aandelen/aandeleninkoopprogramma/.
This press release is issued in connection with the disclosure and reporting obligation set out in Article 2(2) of the EU Regulation that contains technical standards for buyback programs.
Over PostNL
Wij zijn PostNL, we zijn er voor iedereen en brengen het al 225 jaar samen. Met een uitgebreid netwerk van bijna 5.800 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen, en ruim 900 pakket- en briefautomaten die openstaan voor diverse vervoerders, en miljoenen gebruikers van de PostNL-app, zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met bijna 34.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. We leveren een scala aan diensten, waaronder post- en pakketbezorging, logistieke e-commerce oplossingen en cross-border solutions. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 6,9 miljoen brieven. Onze inzet is gericht op klanttevredenheid, het bieden van kansen aan ons personeel en het genereren van waarde voor onze stakeholders via groei, digitalisering en duurzaamheid.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. En zetten in op duurzaamheid en maken veel kilometers te voet en met de fiets, maken steeds vaker gebruik van schonere brandstoffen en elektrische voertuigen, en bieden vernieuwende stadslogistiek aan. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,2 miljard in 2023, waarvan 62% afkomstig uit e-commerce activiteiten.