We geven u op de website en in de PostNL-app graag informatie die voor u interessant is. En wat u interessant vindt, analyseren we door goed te kijken naar bijvoorbeeld het volgende:
- Wanneer en hoe vaak bezoekt u de website?
- Welke pagina’s bekijkt u?
- Op welke woorden zoekt u?
Als u toestemming geeft, maken we een profiel van u. En we plaatsen cookies op uw telefoon, tablet of computer.
Ook maken we verschillende groepen van gebruikers die heel erg op elkaar lijken. We noemen dit profilering. Zakelijke klanten hebben bijvoorbeeld interesse in andere producten dan consumenten. Hiermee kunnen we onder andere bepalen welke producten bij u passen of welke vraag u waarschijnlijk heeft aan ons.
Heeft u een PostNL-account en heeft u toestemming gegeven? Dan maken we een klantprofiel en combineren we de informatie uit uw profiel met andere informatie die we van u hebben. Bijvoorbeeld hoeveel pakketjes u per jaar verstuurt. We maken dan een klantprofiel. Zo kunnen we de website en onze e-mails nog beter aan u aanpassen. En onze medewerkers kunnen uw klantprofiel gebruiken om u beter te helpen en te adviseren.
Ook kunnen we met uw toestemming uw versleutelde gegevens gebruiken om u op websites buiten PostNL relevante advertenties te vertonen.