Digitale toegankelijkheid

We zijn er voor iedereen

PostNL-zaken digitaal regelen is niet voor iedereen even makkelijk. Daarom maken we onze diensten en producten zo toegankelijk mogelijk. Zodat iedereen ze kan gebruiken.
moeder en kind met pakket

Wat wij doen aan toegankelijkheid

Hoe maken we onze producten en diensten steeds bruikbaarder voor iedereen? Hier vind je een paar voorbeelden.
  • Contact op jouw manier

    Heb je een vraag? Onze digitale collega Daan kan je vaak al direct antwoord geven. Wil je toch een echte collega spreken? Zeg het gewoon tegen Daan, dan stuurt hij je door.

  • Gebruiksvriendelijke apps

    Ook als je slechtziend of blind bent, kun je onze app gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld de tekst vergroten en de schermen laten voorlezen.

  • Bezorgd waar jij dat wilt

    Wil je dat we je pakketten bij een PostNL-punt in de buurt bezorgen? Of ontvang je ze het liefst gewoon thuis? En waar mag je pakket naartoe als je niet thuis bent? Jij bepaalt het helemaal zelf.

De bezorger voor iedereen

Wij willen graag dat jij je post en pakketten gemakkelijk kunt versturen en ontvangen. Ook als je een functiebeperking hebt of gewoon wat ouder bent. Daarom onderzoeken we elke dag hoe we onze producten en diensten toegankelijker kunnen maken. Online, aan de deur, en bij onze PostNL-punten. Samen maken we het elke dag weer wat beter!

Daan kwam via Google Home zo mijn woonkamer in. Dat is fijn voor mij. Want alles wat ik niet met m’n ogen hoef te doen, scheelt me energie.

Corien van Keulen van Koninklijke Visio