De voordelen van de Scan & Go
Geen wachtrij
Druk bij de servicebalie? Maakt niks uit. Je scant je pakket gewoon zelf!
Laat je verzendlabel printen
Zelf je verzendlabel printen? Niet nodig. Scan je digitale barcode en de automaat print het label voor je. Opplakken en klaar!
Volg je pakket
Je ontvangt een verzendbewijs met een track & trace-code. Daarmee zie je altijd waar je pakket is.
Zo eenvoudig is het
Hoe werkt de Scan & Go?
- 1
Zorg dat er een verzendlabel op je pakket zit
Heb je geen verzendlabel? Maak er online eenvoudig een aan. Of regel het in de PostNL-app. Je hoeft je digitale label niet te printen.
- 2
Scan je verzendlabel
Neem de handscanner van de Scan & Go en scan de PostNL-barcode op je verzendlabel.
Heb je geen papieren verzendlabel? Scan dan met de handscanner de barcode van je digitale verzendlabel. De automaat print het label voor je. Plak het label op je pakket.
- 3
Leg je pakket weg
Leg je pakket op de aangegeven plaats. Bijvoorbeeld in de kast of de rolcontainer bij de Scan & Go.
- 4
Ontvang je verzendbewijs
Is je e-mailadres al bij ons bekend? Dan sturen we de track & trace-informatie automatisch naar je e-mailadres. Is je e-mailadres nog niet bij ons bekend? Dan print de Scan & Go het track & trace-bewijs voor je. Bewaar het goed.
Let op: Sommige pakketten kun je niet versturen via de Scan & Go. Bijvoorbeeld als je ze aangetekend of verzekerd wilt versturen. Of als je douaneformulieren mee moet sturen. Ook een pakket retour sturen kan tijdelijk niet via de Scan & Go. Deze pakketten verstuur je via de balie van een PostNL-punt.
Wat kost versturen via de Scan & Go?
Het gebruik van de scan & go is gratis. Je betaalt alleen de normale verzendkosten voor je pakket.
Niet gevonden wat je zocht?
Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. We staan voor je klaar!
Als je online een zending hebt voorbereid ontvang je een digitale barcode. Scan deze barcode vanaf je telefoon. De Scan & Go print dan het verzendlabel.
Sommige pakketten zijn uitgesloten bij zelfservice. Dit zijn bijvoorbeeld pakketten met verzekerservice, aangetekende pakketten, spoedzendingen of zendingen bestemd voor buiten de EU. Tijdelijk zijn retourzendingen uitgesloten. Je ziet dan de melding: Lever je pakket in bij de PostNL-balie.
Als je je pakket scant bij de Scan & Go ontvang je een bewijs dat ‘de zending is gescand bij een onbemand punt’. Zodra je pakket wordt gescand op het sorteercentrum, ontvang je een verzendbewijs dat ‘de zending door PostNL is aangenomen’.