Geef je pakket af bij een PostNL-locatie. Als je online je zending adresseert en betaalt, bespaar je een hoop tijd. Je hoeft dan bij het versturen alleen je digitale barcode te laten scannen. Bij een pakket buiten de EU, moet je een douaneformulier invullen en meesturen. Deze krijg je van de medewerker bij de PostNL-locatie. Frankeer je online? Dan krijg je automatisch het formulier te zien. Deze kun je digitaal invullen. Geen printer? Wij printen je verzendlabel en eventueel bijbehorende douaneformulieren.
Kan het pakket niet bezorgd worden bij de geadresseerde? Zodra het pakket in het buitenland is, wordt de bezorging overgenomen door de postvervoerder van dat land. Het verschilt per land en per postvervoerder hoeveel bezorgpogingen er worden gedaan. Dit heeft te maken met de afspraken die met een land zijn gemaakt. Als je hier vragen over hebt, neem dan contact op met de postvervoerder van dit land.
Wil je weten wanneer je pakket wordt bezorgd? Bekijk de bezorgtijd naar het buitenland.