Zo bereiden wij ons voor
Wij zijn er klaar voor. Tijdens de voorjaarsdrukte zetten we extra capaciteit in, we beginnen eerder met sorteren en gaan tot later door. Er zijn extra sorteerlocaties & emballage en we werken met meer chauffeurs & meer trucks.
Afwijkende aanlever- en bezorgdagen
Online je haalafspraken regelen
Via Mijn PostNL Zakelijk regel je zelf 24/7 je haalafspraken. Vraag extra volume aan of annuleer een afspraak.
Tips voor de voorjaarsdrukte
Tip 1: Bespaar tijd met Mijn PostNL Zakelijk
In drukke periodes wil je vooral tijd besparen en overzicht houden. Je pakketzaken regel je snel en zonder gedoe via Mijn PostNL Zakelijk.
Tip 2: Spreiden!
Lever je pakketten gespreid over de week bij ons aan. Met name op maandagen ontvangen we veel pakketten vanwege bestellingen uit het weekend. Door je pakketten beter over de week te verdelen, kunnen we samen pieken voorkomen en een snellere doorlooptijd garanderen. En dat levert tevreden klanten op!
Wil je de druk op je business verlichten én je omzet verhogen? Verdeel je aanbiedingen dan over meerdere dagen.
Tip 3: Help mee aan een soepele bezorging
Ook jij kunt meehelpen aan een soepele reis van je pakket. Van bestelling tot bezorging. Lees hoe!
Tip 4: Regel je retouren
Een goed retourbeleid zorgt voor tevreden klanten, herhaalaankopen en minder druk op je klantenservice. Hoe regel jij dat in de drukke voorjaarsperiode?
Tip 5: Verpak slim
Tuinstoelen, BBQ’s en planten: In het voorjaar zien we meer pakketten met afwijkende formaten.