Een soepele klantreis start online
Voor zakelijke reizen is de NS-Business Card dé mobiliteitskaart: duurzaam, met minimale administratie en gemak van deur tot deur. Je kunt hem gebruiken voor al het openbaar vervoer, en voor deelscooters, -fietsen en -auto’s. Die soepele klantreis start online. Flin Veenstra, Product Owner bij NS Zakelijk, vertelt hoe de bedrijfscheck van PostNL daarbij helpt.
NS Zakelijk zet volop in op gemak
De bedrijfscheck: je kunt er een bedrijf mee opzoeken, je eigen database up-to-date houden en snel juiste bedrijfsgegevens aanvullen. Ideaal als je een online aanvraagproces hebt, of een checkout. Dan wil je geen potentiële klanten verliezen omdat ze nog moeten zoeken naar hun KVK- of btw-nummer. Ook controleert de bedrijfscheck wie de contactpersoon of de tekenbevoegde van een organisatie is. Behoorlijk handig als je in de B2B-markt zaken doet.
‘Om het aanvragen van de NS-Business Card te optimaliseren, kozen we de bedrijfscheck van PostNL. We willen dat onze klanten de kaart makkelijk online kunnen aanvragen. Maar ook de administratie op orde hebben.’
Flin Veenstra - Product Owner NS Zakelijk
Fraude verleden tijd, altijd correcte overeenkomsten
Een fout in je administratie krijg je bijvoorbeeld als iemand tekent die daartoe niet bevoegd is. Soms gebeurt dit ter goede trouw, omdat een medewerker denkt dat zijn of haar manager tekenbevoegd is. Echter moet dit wel in het KvK-register staan. En soms kan er ook sprake zijn van fraude. Dan heb je juridisch geen poot om op te staan. En het zorgt voor veel gedoe. Precies dat is wat de bedrijfscheck oplost.
Flin legt uit: ‘De bedrijfscheck speelt een cruciale rol om fraude te voorkomen en juridisch geldige overeenkomsten te sluiten. Het gebeurde weleens dat iemand namens een ander bedrijf een overeenkomst probeerde af te sluiten en zelf gebruik te maken van onze diensten. Dat bedrijf wist dan van niets. Dankzij de bedrijfscheck weten we wie tekenbevoegd is. En zo is fraude of een foute administratie verleden tijd.’
Prijs en dataset PostNL vielen op
‘De bedrijfscheck van PostNL speelt een cruciale rol om fraude te voorkomen en juridisch geldige overeenkomsten te sluiten.’
Flin Veenstra - Product Owner NS Zakelijk
Klantreis van begin tot eind verzorgd
Met de introductie van de bedrijfscheck heeft NS Zakelijk haar online aanvraagflow flink verbeterd en de basis beter op orde. Samenvattend ziet Flin dan ook de bedrijfscheck als een essentieel onderdeel van de klantreis: ‘Het mooie is dat we nu al vanaf het eerste online contactmoment zorgen voor een goede klantbeleving: door het invullen van een deel van de bedrijfsgegevens uit handen te nemen en daarmee het bestelproces makkelijker te maken voor onze klanten. Nog voordat zij hun eerste stap in de trein zetten, hebben ze al een positieve ervaring met NS. En daar doen we het voor.’
Over NS Zakelijk
NS Zakelijk helpt organisaties met duurzame zakelijke mobiliteit. Dit doet zij met de NS-Business Card: een mobiliteitskaart die nu al meer dan 650.000 zakelijke reizigers van deur tot deur brengt met bijvoorbeeld trein, bus, OV-fiets en deelauto. En met NS Go. Dit platform combineert het reizen met de NS-Business Card met onder andere automatische kilometerregistratie en verrekening van vergoedingen met het salaris.
Flin werkt sinds 2022 bij NS Zakelijk en is Product Owner van 2 IT Ontwikkelteams. Hij is daarmee onder meer verantwoordelijk voor de zakelijke contractadministratie en alle NS-Business Card leverprocessen.
Meer weten over NS Zakelijk? Ga naar ns.nl/zakelijk.