1. Automatisch aanvullen voor meer gemak
Niemand wil eindeloos adresvelden invullen. Met de autocomplete functie bespaar je je klanten tijd en gedoe. Terwijl ze beginnen met typen, vult het systeem automatisch het juiste adres aan. Dit is niet alleen handig, het zorgt ook voor een soepel en snel afrekenproces.
2. Minder retouren, meer conversie
Je wil natuurlijk voorkomen dat een bestelling wordt teruggestuurd omdat het adres niet klopt. En hoe groter het aantal internationale orders, hoe meer het loont om die fouten eruit te halen. Een internationale adrescheck helpt daarbij: die controleert razendsnel adressen live in je checkout en zorgt ervoor dat deze in het juiste format worden geplaatst. Hierdoor voorkom je niet alleen retouren, maar verhoog je ook de kans dat je klant de bestelling afrondt. Uit onderzoek blijkt dat je met de juiste adrescheck 3-6% minder afhakers hebt in je check-out
‘De adrescheck van PostNL die we bij Moonpig en Greetz gebruiken, is essentieel gebleken voor nauwkeurige en tijdige leveringen.’
Moonpig, Greetz
3. Elk land een eigen adresstructuur
Of je nu klanten hebt in Duitsland, Frankrijk of de Verenigde Staten: elk land heeft zijn eigen manier om een adres op te bouwen. Waar het in Nederland heel logisch is om een postcode in te voeren, kan dit in andere landen voor verwarring zorgen. Een internationale adrescheck houdt hier rekening mee, zodat je altijd het juiste format hanteert. Martin van America Today beaamt dit: ‘Er ging bij ons veel fout omdat klanten Amerikaanse postcodes invoerden zonder het land aan te passen naar Amerika. Nu we werken met de adrescheck van PostNL gaat dat goed.’
4. Voorkom vertraging en extra kosten
Het laatste wat je wilt, zeker tijdens drukke periodes zoals de feestdagen, is dat je pakketten vertraging oplopen door foutieve adresgegevens. Niet alleen leidt dit tot ontevreden klanten, het kan je ook nog eens extra kosten opleveren door retouren en extra verzendingen. Voorkom met een adrescheck dit soort situaties en zorg je ervoor dat je pakketten altijd op het juiste adres aankomen.
‘Sinds we de adrescheck inzetten, hebben we geen enkele foutieve adresinvoer meer gehad in Duitsland. Dit heeft onze klanttevredenheid én conversie enorm verbeterd.’
Superyoga.nl
5. Klaar om de internationale markt te veroveren?
De internationale markt biedt volop kansen voor groei, maar dat brengt ook uitdagingen met zich mee. Door een internationale adrescheck te integreren in jouw webshop, maak je het jezelf én je klanten een stuk makkelijker. Minder fouten, minder retouren en een betere klantbeleving – allemaal dankzij een slimme adresvalidatie.
Op zoek naar meer e-commerce inspiratie?
De perfecte checkout
Boost je webshopconversie.
Last-mile verbeteren
4 tips om je last-mile delivery te verbeteren.
Alle e-commerce inspiratie
Alle artikelen op het e-commerceplein.