Onduidelijkheid op factuur

Ben je je factuur aan het controleren en zie je een onduidelijkheid? Hieronder leggen we het één en ander uit.  

Waarom staan er meerdere klantnummers op mijn factuur?

Zie je meerdere klantnummers op je factuur staan? Dat kan gebeuren. Bijvoorbeeld als jouw onderneming meerdere vestigingen heeft. Om alles overzichtelijk te houden ontvang je één factuur (van Koninklijke PostNL B.V. of Pakketten Benelux B.V.) in plaats van een aparte factuur per klantnummer. De details van ieder klantnummer kun je bekijken op Mijn PostNL

Waarom betaal ik btw over een factuur van 0 euro? 

De factuur gaat over post die is gefrankeerd met een frankeermachine. Je hebt hiervoor al betaald met je frankeermachinetegoed. Op dat moment was alleen nog niet duidelijk welk btw-tarief voor jouw post geldt. Je betaalt de btw in dit geval dus achteraf. 

Lukt het niet om de btw te verrekenen met de Belastingdienst? Dan is het voor jou waarschijnlijk voordeliger om standaardtarieven te betalen. Neem in dat geval even contact op met onze klantenservice. Onze contactopties vind je hieronder. 

Waarom staat er een onbekende order op mijn factuur? 

Vraagtekens bij een order op je factuur? Op Mijn PostNL kun je zien wie de order heeft aangemaakt, bijvoorbeeld je eigen organisatie of een drukkerij of mailing house. 

  1. Log in op  Mijn PostNL
  1. Klik op 'Facturen'
  1. Zoek je factuur op klantnummer, factuurnummer of per periode
  1. Juiste factuur gevonden? Klik op de factuurregel voor meer details. 
  1. Download bij ‘Downloads’ een gedetailleerd overzicht van je factuur
  1. In dit overzicht vind je een kolom waarin staat wie de order heeft aangemaakt.

Is de order nog steeds onbekend voor jou en je collega’s? Of klopt er iets niet? Neem dan contact met ons op via onderstaande contactopties.  

Bekijk de stappenkaart voor meer informatie over je factuur en orderoverzicht.