Factuur opvragen of downloaden

Heb je een factuur ontvangen en wil je een kopie downloaden? Of wil je liever je factuur per e-mail ontvangen? Hieronder geven we antwoord op je vragen. 

Kan ik een kopie van de factuur ontvangen?

In Mijn PostNL kun je zelf facturen bekijken, downloaden en printen. 

Kan ik mijn factuur per e-mail ontvangen? 

Wil je je factuur liever per e-mail ontvangen dan per post? Dit kun je eenvoudig zelf aanpassen in Mijn PostNL: 

  1. Log in op Mijn PostNL 
  1. Ga naar Mijn Account (via de oranje button met je naam) 
  1. Ga naar Klantinformatie (onder Klantnummerinstellingen) 
  1. Onder Factuuradres kies Wijzigen
  1. Hier kun je aangeven dat je je factuur voortaan per e-mail wilt ontvangen

Kun je niet bij de instellingen of lukt het niet om je gegevens zelf aan te passen? Neem dan contact op met de beheerder van het Mijn PostNL-account. Weet je niet wie de beheerder is binnen jouw organisatie? Dat kun je als volgt opzoeken in Mijn PostNL: 

  1. Ga naar 'Mijn Account'
  1. Klik op het tabblad 'Persoonlijke instellingen' en dan op 'Klantnummers'
  1. Hier zie je wie de beheerders zijn binnen jouw organisatie

Kan ik een correctiefactuur krijgen? 

Sorry, we versturen geen aparte correctiefactuur. Eventuele verrekeningen (creditering) vind je terug op je eerstvolgende factuur. En natuurlijk ook in je factuuroverzicht op Mijn PostNL. 

Ga naar Mijn PostNL 

Heb je na verrekening nog een bedrag van ons tegoed? Dan storten we dat terug op je rekening. In principe gebeurt dit altijd binnen de betalingstermijn die we met jou hebben afgesproken. Dus geldt voor jou een betalingstermijn van 14 dagen, dan krijg je je geld ook binnen 14 dagen terug.