Stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ op mijn post

Heeft de ontvanger jouw post gekregen met een stempel ‘Vertraagd, Valse Postzegel(s)’ en een portokaart? Dan zat er waarschijnlijk een valse postzegel op. Hier lees je waarom we hier strenger op controleren en wat je kunt doen om dit te voorkomen.

Waarom heeft mijn klant een stempel op het poststuk en een portokaart gekregen?

Als de postzegel ongeldig is, zijn de verzendkosten niet betaald. Het poststuk heeft dan het stempel 'Vertraagd, Valse Postzegel(s)'. Ook krijgt de ontvanger een portokaart om de kosten alsnog te voldoen.

Waarom controleren jullie strenger op valse postzegels?

We zien steeds vaker valse postzegels, dit is niet toegestaan. En het zorgt voor vertragingen en extra kosten. Voor het versturen van post moet je gewoon de juiste verzendkosten betalen. Door strenger te controleren, houden we de postbezorging eerlijk en betrouwbaar.

Hoe herkennen we valse postzegels?

We hebben speciale detectiesystemen in het sorteerproces. Zonder de juiste expertise is het lastig om een valse postzegel zelf te herkennen. Koop daarom altijd postzegels via een officieel PostNL-kanaal.

Waar koop ik betrouwbare en echte postzegels?

Koop je postzegels altijd via onze officiële verkooppunten:

Let op: koop geen postzegels via Marktplaats, Facebook of onbekende webshops. Daar worden vaak valse postzegels verkocht.