De voordelen van de adreswijzigingsservice
Ontvang direct bericht bij adreswijzigingen
Dankzij de verhuisservice voor consumenten ben je direct op de hoogte wanneer je klanten verhuizen!Bespaar tijd en geld
Met een up-to-date adressenbestand bespaar je flink op onnodige retourpost én op het verwerken van adreswijzigingen.Werf nieuwe klanten
Maak jezelf zichtbaar in de verhuisservice en spreek een volledig nieuwe doelgroep aan met interessante aanbiedingen.
Hoe werkt de adreswijzigingsservice?
- 1
Consumenten geven hun verhuizing door
Consumenten geven via de verhuisservice door wie er gaat verhuizen. Voor ieder lid van hun huishouden vermelden ze welke bedrijven en organisaties ze op de hoogte willen brengen. Daardoor ontvang jij altijd de nieuwe gegevens van de juiste personen, AVG-proof! - 2
Je organisatie ontvangt de wijzigingen
De adressen komen vanzelf jouw kant op! Jij bepaalt zelf hoe je die data ontvangt. Met het online abonnement neem je ze 1 voor 1 over via onze website. Ga je voor premium? Dan staat er iedere dag 1 overzichtelijk adresbestand met alle wijzigingen voor je klaar in ons portaal. Veel meer gemak, dus!
Kies je abonnement
Premium
Geschikt voor grote aantallen adreswijzigingen
Je eigen accountmanager die met je meedenkt
Download alle adreswijzigingen in 1 overzichtelijk bestand
Bespaar tijd met een API die adreswijzigingen automatisch ophaalt
Herinnering per e-mail wanneer je adreswijzigingen nog niet hebt verwerkt
Tot 30 dagen inzicht in alle adreswijzigingen
Online
Geschikt voor kleine aantallen adreswijzigingen
Neem adreswijzigingen 1 voor 1 over uit je account
Ontvang alle adreswijzigingen van je klanten die gaan verhuizen via je PostNL-account
Herinnering per e-mail wanneer je adreswijzigingen nog niet hebt verwerkt
Tot 30 dagen inzicht in alle adreswijzigingen
Wat zeggen onze klanten over de adreswijzigingsservice?
Senior Knowledge Manager bij Odido Senior Knowledge Manager bij Odido
Lead Online Marketing bij fonQ Lead Online Marketing bij fonQ
Heb je nog vragen?
De persoon die verhuist heeft ons uitdrukkelijk gevraagd om hun gegevens met jou te delen voor 1 of 2 doeleinden:
- Informeren: deze gegevens mag je alleen gebruiken om je adresbestand te updaten.
- Wervend: deze consument mag je een commerciële aanbieding doen.
De voorwaarde is dus dat je deze gegevens alleen mag gebruiken voor commerciële doeleinden wanneer de consument daar toestemming voor heeft gegeven. De gegevens mogen ook niet worden gedeeld met anderen.
Een bevestiging sturen dat de adreswijziging is verwerkt (en indien nodig vragen om aanvullende gegevens) mag natuurlijk wel.
Bij elke adreswijziging ontvangt je organisatie ook de ingangsdatum van de verhuizing van de consument. Natuurlijk is het prettig als het lukt om de adreswijziging met ingang van die datum in je systemen door te voeren. Als dit toch niet mogelijk is, dan kun je de adreswijziging in ieder geval tot uiterlijk 1 maand na de verhuisdatum inzien in je Mijn PostNL-account. Zolang kun je het dus ook verwerken voor de consument.
Heb je geen tijd om alle adreswijzigingen handmatig te verwerken? Probeer dan de premium adreswijzigingsservice. Stuur ons dan een bericht via het contactformulier, dan krijg je alle info.
Ontvang je de adreswijzigingen liever op een ander e-mailadres? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier. Vermeld hierbij de volgende gegevens:
- het huidige (oude) e-mailadres
- of je de adreswijzigingen op dit e-mailadres wilt blijven ontvangen
- het nieuwe e-mailadres
- de aanhef (heer of mevrouw) van de persoon die de wijzigingen gaat verwerken
- voor- en achternaam van de persoon die de wijzigingen gaat verwerken