De perfecte API voor jouw webshop
Versturen en volgen
Maak automatisch verzendlabels en track & trace-mails voor je klanten. Zo bespaar je enorm veel tijd.
Adrescheck
Onze adrescheck vult razendsnel adressen aan zodat je klant sneller door je checkout gaat. Het juiste adres voorkomt ook retouren.
Bezorgopties in je checkout
Laat klanten een bezorgmoment kiezen in je check-out. Met bezorgopties verhoog je je klanttevredenheid en omzet.
In 3 stappen je website koppelen met API’s
- 1
Maak een account aan
Nog geen klant bij PostNL? Maak dan eerst een zakelijk account aan.
- 2
Vraag je API-sleutel aan
Een API-sleutel is een soort digitale sleutel waarmee je onze pakket- en bezorginformatie aan je website koppelt. Vraag een API-sleutel aan in Mijn PostNL Zakelijk. Ga naar ‘Mijn account’ en daarna naar ‘API beheren’.
- 3
Ga aan de slag met de API-sleutel
Je API-sleutels zijn te vinden in het PostNL-developersportal. Je kan bijvoorbeeld integraties testen via de sandbox-sleutel. Zodra alles werkt gebruik je de productiesleutel. Ben je op zoek naar nog meer API’s? Vul het formulier onderaan deze pagina in en we nemen contact op met je.
Hoe werken onze API's?
‘Niks is gemakkelijker dan wanneer je alles automatiseert’
Remi Romme, werkzaam voor Megekko en CD-ROMLAND: ‘Eerst gebruikten we software waarmee we voor elke bestelling handmatig een labeltje moesten aanmaken. Intussen werden we steeds groter en groter. Toen zijn we met de API’s van PostNL aan de slag gegaan. Inmiddels verzenden we duizenden bestellingen op een dag. En dan merk je dat er niks gemakkelijker is dan wanneer je alles automatiseert.’
Aan de slag met kant-en-klare plug-ins
Draait jouw webshop op Magento, Shopify, WooCommerce, Lightspeed of CCV? Goed nieuws! Voor deze platformen hebben we kant-en-klare plug-ins. Een plug-in voeg je in 3 simpele stappen toe aan jouw webshop.