Voordelen van je retouren regelen met PostNL
60% checkt eerst je retourbeleid
Voor ze een aankoop bij je doen (Q&A Retail, 2024). We helpen je je retourbeleid zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
Beste score retourgemak
Je klanten geven hun pakket af bij een PostNL-punt, pakketautomaat of de bezorger aan de deur. Zonder te printen (Q&A Retail, 2024).
Minder retouren, meer conversie
Met ons retourplatform heb je volledig inzicht in al je retourdata. Zo kun je je retouren verminderen en conversie verhogen.
"We krijgen enorm veel positieve feedback van onze klanten dat het retourneren supermakkelijk is."
Zo krijg je grip op je retouren met PostNL
- We maken retour sturen makkelijk voor jouw klanten
- Je weet precies welke retouren je kunt verwachten met onze dashboards in Mijn PostNL Zakelijk
- Ook je klanten in het buitenland retourneren net zo gemakkelijk
- De alles-in-1-retouroplossing: met het retourplatform stel je retourregels in en laat je klanten eventueel betalen voor retouren
Retouroplossingen voor jouw webshop
Alles-in-1-oplossing: het retourplatform
Met ons retourplatform bied je je klanten de beste retourervaring. En jij geniet van een snelle retourverwerking, lagere kosten, minder vragen bij je klantenservice én minder retouren.
Heen- en teruglabel
Je verzendlabel is bij ons ook standaard je retourlabel. Gemak voor jou en je klanten, want die hoeven niet te printen en te plakken en sturen hun pakket supermakkelijk retour.
Antwoordnummer
Met een antwoordnummer kan je klant altijd een pakket terugsturen zonder dat je je adres deelt.
Ultiem retourgemak
Je klant levert zijn pakket in bij een PostNL-punt of pakketautomaat in de buurt of bij de bezorger aan de deur.
Internationale retouren
Je klanten in het buitenland sturen pakketten makkelijk retour via onze buitenlandse partners.