Grip op je retouren

Retouren lastig en duur? Niet met het ideale retourproces. Ontdek hoe onze oplossingen je retouren verlagen en je klanttevredenheid verhogen.

Maak het verschil in je webshop met je retourproces

  • Een goede ervaring levert geld op

    32% van de shoppers bestelt niet vanwege het retourbeleid. Laat je klanten hun pakket afgeven bij een PostNL-punt, pakketautomaat óf de bezorger aan de deur. Met track & trace volgen ze hun pakket terug.
    Bron: E-commerce Delivery Compass, 2023

  • Grip op je retouren

    Met onze oplossingen weet je altijd waar je retouren zijn of wat je nog kunt verwachten. Dit zorgt voor betere voorraadbeheer, efficiënte verwerking, minder klantvragen en nauwkeurige boekhouding.

  • Haal inzichten uit je retouren

    Precies weten wat de reden van je retouren is en bijsturen op basis van je data? Retouren hoeven geen hoofdpijndossier te zijn. Gebruik data om je beschrijvingen aan te passen, retouren te voorkomen en kosten te verlagen.

Onze oplossingen voor het ideale retourproces

Alles-in-één-oplossing: het retourplatform

Met ons retourplatform bied je je klanten de beste retourervaring. En jij geniet van een snelle retourverwerking, lagere kosten, minder vragen bij je klantenservice én minder retouren. Je koppelt het retourplatform makkelijk aan jouw webshop. Zo werkt het:

  • Je klant meldt online eenvoudig een retour aan. Vervolgens volgen jij én je klant het pakket via track & trace.
  • Jij bepaalt zelf je hele retourproces. Kies bijvoorbeeld voor automatisch retouren goedkeuren of afwijzen, of klanten laten betalen voor retouren.
  • Al je retourdata vind je op 1 dashboard. Zo zie je snel waar je kunt verbeteren. Zoals productbeschrijvingen of verpakkingen aanpassen.

Het heen- en teruglabel voor dubbel gemak

Een verzendlabel en retourlabel in één: dat is makkelijk voor jou en je klant. Je klant hoeft alleen het pakket dicht te plakken en terug te sturen. Een apart retourlabel printen is dus niet meer nodig! Daarna volgen jij en je klant het pakket via track & trace.

Je retouren liever eerst beoordelen? Kies dan voor het heen- en teruglabel met retourmelding en laat je klanten hun retour eerst online aanmelden.

Je klant kiest zelf waar hij zijn retour inlevert

Afgeven bij een PostNL-punt: met ruim 4.000 PostNL-punten is er altijd één in de buurt van je klant. Lees meer over retourpakket afgeven bij een PostNL-punt.

Retour aan de deur meegeven: je klanten kunnen hun retour gewoon meegeven als de bezorger langskomt met een pakketje. Lees meer over retour aan de deur.

Retour via de pakketautomaat: Met 24/7 beschikbaarheid en steeds meer locaties, is er altijd een automaat bij je klant in de buurt. Lees meer over retour via de pakketautomaat.

Overige retouroplossingen

Antwoordnummer

Met een antwoordnummer kan je klant makkelijk én gratis een pakket terugsturen. Door het direct mee te geven aan de pakketbezorger of via een PostNL-punt of pakketautomaat.

Internationaal net zo makkelijk retour

Met onze internationale retouroplossing sturen ook je klanten in het buitenland hun aankoop probleemloos retour. Je klanten sturen pakketten makkelijk retour via onze buitenlandse partners.

Aan de slag met retouren? Meld je aan

We helpen je graag om grip te krijgen op je retouren. Laat je gegevens hier achter. Dan bellen we je binnen 1 werkdag om je account klaar te maken voor onze retouroplossingen.

Ben je nog geen klant bij ons? Vraag dan eerst eenvoudig zakelijk account aan.