De voordelen van onze alles-in-één-retouroplossing
Gemak voor je klanten
Je klant regelt de retour zelf via jouw portaal. Samen volgen jullie de reis van het pakket.
Jij zit aan de knoppen
Bepaal zelf hoe je retourplatform eruitziet, zodat het perfect past bij jouw webshop.
Haal inzichten uit je retouren
Krijg waardevolle informatie om je assortiment en retourbeleid te verbeteren.
Vereenvoudig het retourproces voor je klanten
Met een digitaal retourproces maak je het je klanten supermakkelijk én verlicht je de druk op je klantenservice. Je klant hoeft geen labels te printen en plakken en ziet direct hoe het pakket retour kan worden gestuurd. Daarna volgen jullie samen het pakket via track & trace. En jij ontvangt gedetailleerde informatie over wat er wanneer is teruggestuurd, en waarom.
Jij zit aan de knoppen van je retourplatform
Laat je retourplatform perfect passen bij de look en feel van je webshop. Jij bepaalt helemaal zelf hoe het eruitziet!
- Voeg je eigen retourredenen toe.
- Beslis zelf over automatische goedkeuring van retouren.
- Kies of je klanten meebetalen aan de kosten voor de retourzending. Nu kan dat met Mollie & Pay.nl en binnenkort ook met Adyen en Worldpay. Elke payment provider is mogelijk op aanvraag.
Haal meer uit je webshop door handige inzichten
Met het handige dashboard zie je in één oogopslag wat er wanneer retour komt en welke producten vaak worden geretourneerd.
- Voorkom retouren door je webshop te optimaliseren en je productinformatie te verbeteren.
- Verhoog je klanttevredenheid door een soepel retourbeleid.
Zo werkt het retourplatform
- 1
Je klant wil een pakket terugsturen
Je klant kiest in jouw portaal welke artikelen die wil terugsturen, kiest een retourreden en betaalt eventueel voor het versturen.
- 2
Je klant kiest een retourmethode en krijgt een uitleg
Je klant kiest zelf de manier van retourneren, bijvoorbeeld via PostNL. Daarna ontvangt je klant alle informatie over waar het pakket ingeleverd kan worden.
- 3
Het pakket is onderweg
Je klant en jij volgen het pakket op de voet via track & trace.
- 4
In één oogopslag inzicht in alle data
Je hebt inzicht in je retourproces en kunt sturen op het verminderen van je retouren.
Meer weten over ons retourplatform?
Koppel je webshop in een handomdraai
Je integreert ons retourplatform heel makkelijk. Met plug-ins, zoals Magento, Shopify en WooCommerce koppel je direct met het platform. Ander webshopplatform? Gebruik dan de API of onze andere integraties.
Veelgestelde vragen
Ja, je kunt zelf instellen of je klanten meebetalen en hoeveel. Of het nu €0,- is, een deel van de kosten of alles. Je hebt alleen een account nodig bij een betaaldienst, zoals Mollie. Je kunt elke betalingsdienst gebruiken.
We rekenen een vergoeding per pakket, afhankelijk van het aantal retouren. Je betaalt dus alleen voor wat je gebruikt. Eerlijk en duidelijk.
Het gebruiken van het platform is zowel voor jou als je klanten heel makkelijk:
- Klanten gaan naar jouw retourportaal.
- Ze voeren hun ordernummer en e-mailadres in, melden hun retour aan en kiezen een verzendmethode.
- Je klant krijgt daarna alle informatie per e-mail.
- Je klant en jij kunnen het pakket op de voet volgen met track & trace.
Ook als je je producten hebt verstuurd met een andere vervoerder, dan kun je via ons platform retourneren.