De voordelen van een antwoordnummer
Hogere klanttevredenheid
Altijd gratis aanmaken van een retourlabel bij PostNL-punt. Ultiem gemak voor je klant.
Inzicht in je retouren
Op Mijn PostNL heb je 24/7 inzicht in je retouren. Je betaalt de kosten achteraf op factuur.
Privacy
Beschermd verwerkingsadres geeft je meer privacy en bescherming.
Hoe werkt een antwoordnummer?
- 1
Vraag je antwoordnummer aan
Dat doe je heel gemakkelijk via je Mijn PostNL-account. Heb je die nog niet? Regel het direct online.
- 2
Laat je klanten gratis hun pakket retour sturen
Kies voor een van onze retourlabels voor het ultieme gemak voor je klant én inzicht in je retouren. Je klanten geven het pakket af bij een PostNL-punt. Of spontaan of op afspraak bij de pakketbezorger aan de deur.
- 3
Ontvang je retouren
In overleg kunnen we je retouren ook gebundeld of op vaste dagen bij je brengen.
- 4
Ontvang 1 factuur achteraf
Via Mijn PostNL heb je altijd inzicht in je retouren. Je ontvangt je retourkosten iedere maand in 1 overzichtelijke factuur. Wel zo gemakkelijk!
Het retourlabel voor jouw webshop
Voor een antwoordnummer kun je kiezen uit verschillende retourlabels. Deze zijn bij de kosten voor een antwoordnummer inbegrepen.
Heen- & teruglabel met pre-alert
Je verzendlabel is je retourlabel
Je klant meldt eerst een retourpakket op jouw website aan
Jij kiest of je een retour direct goedkeurt of niet
Je klant hoeft geen label te printen
Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd
Altijd inzicht in je retouren
Extra inzicht in je retourredenen
Heen- & teruglabel
Je verzendlabel is je retourlabel
Je klant kan zijn pakket direct terugsturen
Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd
Je klant hoeft niet te printen
Altijd inzicht in je retouren
Ook mogelijk: retouren met smart returns
Je klant vraagt een retour aan via je webshop, jij beoordeelt die aanvraag en stuurt je klant vervolgens een digitale barcode via e-mail toe. Een smart return.
Dan is het heel gemakkelijk voor je klant, die laat de digitale barcode scannen op een bemand PostNL-punt, daar printen wij het retourlabel uit en het retourpakket kan worden verzonden.
Wat kost een antwoordnummer?
De kosten hangen af van de hoeveelheid en het gewicht van de retourpakketten die je ontvangt.
Gewicht | Tarief per stuk (btw vrijgesteld) | Tarief per stuk (excl. btw) |
---|---|---|
0 - 5 kg | € 7,74 | |
5 - 10 kg | € 10,11 | |
10 - 20 kg | € 11,78 | |
20 - 30 kg | € 14,09 |
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Grip op je retouren
Retouren lastig en duur? Ontdek hoe onze oplossingen kosten verlagen en je klantervaring verbeteren.
Internationale retouren
Wil je meer verkopen in het buitenland? Dan is een goede internationale retouroplossing onmisbaar.
Antwoordnummer voor post
Je antwoordnummer kun je ook voor post gebruiken. Je klanten reageren zo direct op je mailings, zónder postzegels te plakken.
Heb je nog vragen?
Een antwoordnummer aanvragen kan eenvoudig via je Mijn PostNL-account.
Al je zakelijke post- en pakketzaken regel je makkelijk via Mijn PostNL. Nog geen klant? Maak direct een account aan.
Je antwoordnummer opzeggen gaat het snelste via Mijn PostNL.