De voordelen van retourpakketten thuis laten ophalen
Je pakketten sneller retour
We komen dezelfde dag nog langs om het retourpakket op te halen.
Meer gemak voor je klanten
Je klanten sturen hun pakket retour zonder dat ze de deur uit hoeven.
Minder onnodige kilometers
Je klant hoeft de deur niet meer uit en wij rijden de route toch al.
Hoe werkt retourpakketten thuis ophalen?
- 1
Antwoordnummer of retour naar huisadres?
Ontvang je jouw retouren liever via een antwoordnummer of op een huisadres? Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten op!
Ben je een beginnende ondernemer? Kies dan voor retour naar huisadres. Daarvoor heb je geen antwoordnummer nodig, maar je ervaart wel de voordelen van officiële retourlabels.
- 2
Welk label past bij jou?
Kies uit verschillende labelopties waarmee je je retourenstroom organiseert zoals jij wilt:
- Maak een digitale barcode aan als je klant een artikel wil retourneren.
- Stuur het retourlabel in pdf-vorm via e-mail naar je klant. Die kan het label dan zelf printen.
- Verstuur een label in de doos voor meer retourgemak.
- Kies voor ultiem gemak met het heen- & teruglabel. Daarbij is het verzendlabel ook het retourlabel.
- 3
Welke retouropties bied je aan?
Kies hoe jouw klanten hun pakketten kunnen terugsturen. Er zijn 3 verschillende opties om retourpakketten thuis op te laten halen. Lees er hieronder meer over.
Welke retouropties zijn er?
Je klant maakt een afhaalafspraak
De volgende dag tussen 8.30 en 21.30 uur
Maak je online vóór 22.00 uur een ophaalopdracht aan, dan halen we met onze afhaalservice het retourpakket de volgende dag bij je klant op.
Meegeven aan de pakketbezorger
Wat kost retouren thuis ophalen?
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Retourpakket afgeven bij een PostNL-punt
Laat je klanten zelf kiezen waar en wanneer ze hun retourpakketten afgeven.
Internationale retouren
Retourplaza
Geef je teruggestuurde producten een 2e kans.