Retourpakketten thuis ophalen

Kies voor de meest klantvriendelijke retouroptie

Wil je het jouw klanten écht makkelijk maken? Laat retourpakketten dan bij ze thuis ophalen. Ideaal als je wilt uitblinken in kwaliteit en service.

De voordelen van retourpakketten thuis laten ophalen

  • Je pakketten sneller retour

    We komen dezelfde dag nog langs om het retourpakket op te halen.

  • Meer gemak voor je klanten

    Je klanten sturen hun pakket retour zonder dat ze de deur uit hoeven.

  • Minder onnodige kilometers

    Je klant hoeft de deur niet meer uit en wij rijden de route toch al.

Hoe werkt retourpakketten thuis ophalen?

  1. 1

    Antwoordnummer of retour naar huisadres?

    Ontvang je jouw retouren liever via een antwoordnummer of op een huisadres? Met een antwoordnummer sturen je klanten alle pakketten gratis retour. Dat levert jou meer tevreden klanten op! 

    Ben je een beginnende ondernemer? Kies dan voor retour naar huisadres. Daarvoor heb je geen antwoordnummer nodig, maar je ervaart wel de voordelen van officiële retourlabels.

  2. 2

    Welk label past bij jou?

    Kies uit verschillende labelopties waarmee je je retourenstroom organiseert zoals jij wilt: 

    • Maak een digitale barcode aan als je klant een artikel wil retourneren.  
    • Stuur het retourlabel in pdf-vorm via e-mail naar je klant. Die kan het label dan zelf printen. 
    • Verstuur een label in de doos voor meer retourgemak.  
    • Kies voor ultiem gemak met het heen- & teruglabel. Daarbij is het verzendlabel ook het retourlabel.   

    Ontdek hoe we dit mogelijk maken via onze API-oplossingen 

  3. 3

    Welke retouropties bied je aan?

    Kies hoe jouw klanten hun pakketten kunnen terugsturen. Er zijn 3 verschillende opties om retourpakketten thuis op te laten halen. Lees er hieronder meer over. 

Welke retouropties zijn er?

Je kunt kiezen uit 3 verschillende opties om retourpakketten thuis op te laten halen

Je klant maakt een afhaalafspraak

Met retour op afspraak bepaalt de klant zelf wanneer wij het retourpakket komen ophalen.

De volgende dag tussen 8.30 en 21.30 uur

Maak je online vóór 22.00 uur een ophaalopdracht aan, dan halen we met onze afhaalservice het retourpakket de volgende dag bij je klant op.

Meegeven aan de pakketbezorger

Bezorgen we een pakket bij je klant? Dan kan de klant tot maximaal 5 retourpakketten direct meegeven aan de bezorger.

Wat kost retouren thuis ophalen?

De kosten om retourpakketten bij je klanten thuis op te laten halen zijn afhankelijk van de service die je wilt aanbieden. Neem contact met ons op via chatbot Noor, dan bekijken we samen wat het beste bij jou past.

Ben je toevallig hiernaar op zoek?

Retourpakket afgeven bij een PostNL-punt

Laat je klanten zelf kiezen waar en wanneer ze hun retourpakketten afgeven.

Internationale retouren

Wil je meer verkopen in het buitenland? Dan is een goede internationale retouroplossing onmisbaar.

Retourplaza

Geef je teruggestuurde producten een 2e kans.

Heb je nog vragen?

Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. We staan voor je klaar!